Racovițenii îi așteaptă deja pe turcii de la MAPA, pentru a începe Autostrada

Racovițenii sunt obișnuiți cu șantierele. Și spune ei că, atunci când au fost aici șantiere a fost bine. S-au făcut și lucrări, au mers și afacerile în comună.

Racovița a fost gazda șantierelor încâ de la sfârșitul anilor 80, atunci când au îneput cele două hidrocentrale – Cornetu și Robești. Chiar dacă la Robești ulterior s-a construit o altă organizare de șantier, baza a fost tot aici, la Racovița.

Devierea apelor, sutele de salariați de la TCH, Energomontaj și alte intreprinderi au ocupat zona de sud a comunei, creând viața de șantier, legată direct de viața satului loviștean. Comuna a intrat în acea vrie a camioanelor, betonierelor, s-au deschis cârciumi, cantine, ba chiar au existat și căsătorii. Mulți au rămas aici. Asta a însemnat viața de șantier, mai bine de 20 de ani. Pentru Racovița.

În ultimii zece ani, odată cu finalizarea celor două hidrocentrale, ritmul comunei montane a scăzut, tumultul vieții de șantier s-a redus complet, părea că localitatea reintră înapoi în viața păstorească, tipică unei comune cu tradiții în creșterea animalelor. S-au construit vreo 4 mănăstiri în zonă, a apărut și un mic centru economic pe DN 7, în zona gării. Dar nimic nu semăna cu viața de șantier de odinioară.

Asta până în acest an. Când au început din nou să se agite lucrurile. Nu mai este doar o vorbă aruncată. Chiar se face. Da, Autostrada Sibiu – Pitești. Și ce este cel mai important, Racovița devine nu doar un nod rutier, la Racovița se unesc fix cele două loturi montane. 1 și 2-ul

Iar oamenii știu că asta înseamnă șantier. Și ce șantier… Un șantier care se întinde pe aproximativ 60 de km, de la Boița până la Tigveni, cât înseamnă lungimea celor două loturi. Evident că nu doar la Racovița vor fi amenajări, dar aici va fi unul din punctele nodale. Aici, potrivit proiectului vor exista districtul autostrazii, parcarea, stații PECO, poliția autostrăzii  dar și cel mai important nod rutier, cel care leagă A1 de Valea Oltului.

De o lună, racovițenii știu și cine va fi constructorul. Turcii. Amuzant, turcii vor trece Carpații. Turcii de la Mapa, ei sunt constructorii care vor reînvia aici, la Racovița viața de șantier. Un șantier care se va întinde pe câțiva ani. Pentru că sunt viaducte, tuneluri, poduri.  Numai că la finalul șantierele nu va dispărea tumultul. La final, va rămâne aici, o șosea rapidă, o șosea care leagă Racovița nu doar direct de București, ci de restul Europei. Racovița se va uni cu Viena, cu Praga, cu Budapesta, cu Parisul, pe una din cele mai frumoasă căi rutiere de transport european.

”Da, cred că șantierul este așteptat la fel de mult precum autostrada. Pentru că înseamnă locuri de muncă, activități conexe, spații de cazare, de alimentație publică, prezența unor firme mari în comună. Probabil că vor veni agenți economici care dezvolta zona economică de la Cornet. Șantierul va readuce acea atmosferă de acum 10 ani din comună. Iar Autostrada va schimba definitiv fața și importanța comunei noastre. Precum a întregii zone a Loviștei”, susține primarul Narcis Iliescu.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *