”Mai bine pe ajutorul social decât la muncă necalificată la autostradă”, strigă românii

Constructorul Webuild de pe tronsonul 3 Cornetu – Tigveni al autostrăzii Sibiu – Piteşti, considerată a fi cea mai complexă secţiune de autostradă din România, caută să angajeze muncitori și ingineri, anunță Adevărul.ro.

Secțiunea 3 Cornetu –Tigveni are o lungime de 37,40 de kilometri și va avea peste 12 kilometri de poduri, pasaje și viaducte, peste 25 de kilometri de lucrări de consolidare, două noduri rutiere și un ecoduct.

 

Până acum au fost angajate persoane atât din zonele în care se desfășoară lucrări (Argeș, Sibiu sau Vâlcea), dar și din alte județe ale țării, însă numărul acestora nu este suficient. Se are în vedere, inclusiv, aducerea de muncitori din afara țării.

Salariile pentru necalificați pornesc de la 4.500 – 5000 lei în mână, putând ajunge pentru muncitorii calificați la peste 8.000 de lei.

Din păcate, în majoritatea comunelor traversate de autostradă, asistații social preferă să consume ajutorul dat de stat, decât să meargă la muncă necalificată pe șantier.

”4.000 de lei? E miniciună. Știu eu. Și te bagă la lopată. La banii pe care îi dau ăștia îți rupi sănătatea și ajungi la spitale”, spune unul dintre intervievați la o masă lângă bufetul dintr-o comună argeșană.  E ora 8.30 dimineață.

”Să văd întâi contractul. Dar 4.000 e puțin. Nu ajunge. Nu, nu am nicio calificare, am lucrat mai demult la pădure. Cu cârca. Dar e puțin pentru câtă muncă e. Nu e ca la pădure. Să mai crească salariul și mă mai gândesc”, spune alt comesean.

”Eu am lucrat în Italia la drumuri. Altă viață și alți bani. Dar am avut un accicent. M-am îmbolnăvit de inimă rea. He he he!” râde unul mai tânăr.

”L-a înșelat muierea”, zic ceilalți de la masă.

Scena poate fi multiplicată cu succes din păcate în toate satele din România, unde se preferă statul acasă, pe un venit cu tot cu alocațiile copiilor, ajutoare sociale, ajutoare de încălzire, de 2.000 de lei. Fără să faci nimic. Românul a uitat să meargă la muncă iar dacă o face se duce câteva zile pe lună la vecini la munci agricole și compltează venitul social.

„Suntem în căutare de forță de muncă. Din februarie vom reîncepe angajările. Din păcate, forța de muncă în România, încă, este o problemă. Angajăm forțe calificate cât și necalificate. Am apelat și la soluții de avarie, aducem și din alte țări și vom pregăti ansamble de cazare”, a precizat Adrian Bodoc, manager proiect Webuild.

„Odată ce vom demara lucrările pe întreg tronsonul, 2000-3000 de muncitori, operatori și ingineri vor activa în cadrul acestui contract”, mai spune el.

Durata contractului este de 57 de luni, dintre care 12 luni proiectare și 45 de luni execuție.

„E o autostradă care trece munţii şi face legătura dintre Ţara Românească şi Ardeal. Avem 4,5 milioane metri cubi de săpătură, 3,5 milioane metri cubi de umplutură, peste 50 km de piloţi foraţi. Avem două noduri rutiere, unul la începutul contractului, în localitatea Cornetu şi unul în localitatea Şuici, la Rudeni mai exact, în a doua jumătate a contractului. Trebuie să construim şi un ecoduct care va traversa râul Olt, calea ferată şi DN7”, a mai declarat Adrian Bodoc, manager proiect Webuild.

Întreaga lucrare ar trebui să fie finalizată în anul 2028.

„În momentul de faţă suntem în etapa de proiectare, lucrăm la  elaborarea proiectului pentru autorizarea de construire şi a proiectului tehnic de execuţie. Studiile de teren, arheologia, studiile topografice, precum şi studiile geotehnice au fost finalizate. Ca lucrări pregătitoare, am început cu organizarea de şantier din comuna Cepari şi cu defrişarea pădurilor aflate în fond forestier. Vom mai avea încă o organizare, în zona tunelului, la kilometrul 62+300 şi încă o organizare, la începutul contractului, la Cornetu, la km 44+500”, a mai spus Bodoc.

Secţiunea 3 a autostrăzii Sibiu-Piteşti va avea cel mai lung tunel de autostradă din România.

Pentru cei 37,4 km de autostradă, valoarea contractului este de 5,323 miliarde de lei, fără TVA.

 

8 comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *