Al treilea lot al Autostrăzii Sibiu – Pitești (Lot 4: Curtea de Argeș – Tigveni) întră în execuție. Ministerul a eliberat autorizația de construire

Autostrada Sibiu-Pitești A1 ajunge la un nou nivel.
Ministerul Transporturilor a eliberat Autorizația de Construire pentru Lotul 4, Curtea de Argeș-Tigveni.
PORR va face primul tunel de autostradă în zona de munte din țara noastră. Lotul 4 al Autostrăzii Sibiu-Pitești are doar 10 kilometri, dar este primul segment cu traseu de alpin de pe A 1 care intră în execuție, contractele pentru loturile grele ( loturile 2 și 3 cu o lungime de 67 km.) fiind încă în etapa de proiectare.
„Contractul a fost semnat pentru o ofertă de aproape 1,7 miliarde lei, adică 340 de milioane de euro (34 milioane de Euro/km.). Termenul de execuție este de 44 de luni de la emiterea Ordinului pentru Începerea Lucrărilor (OIL), iar cea mai dificilă lucrare de artă este Tunelul de 1,3 kilometri de la Momaia, primul tunel veritabil de autostradă cu traseu în zona de munte.
,,Cea mai importantă lucrare de artă pe lotul 4 este Tunelul de la Momaia (Argeş), un tunel cu o lungime de 1.350 de metri, în total urmând să fie construite şi 12 poduri, pasaje şi viaducte, cel mai lung fiind un viaduct de 630 de metri” explica, în 2021, Ionel Scrioşteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.
Autostrada A1 este o autostradă din România, parte a Coridorului IV pan-european de transport, aflată în construcție, din care sunt funcționale trei segmente: unul de 109,6 km care leagă Bucureștiul, capitala României, de Pitești, reședința județului Argeș „(care are un capăt în vestul Bucureștiului și celălalt la intersecția cu DN7, la nord de Pitești); un alt segment de circa 188 km care pornește din valea Oltului la Boița, ocolește orașul Sibiu pe la est și nord (între localitățile Șelimbăr și Șura Mică) și merge mai departe până în dreptul localității Holdea, ocolind orașele Sebeș, Orăștie și Deva și tronsonul Margina–Nădlac, de 158 km. Autostrada A1 a fost prima construită în România.