Vinul de Drăgășani a câștigat multe lupte de-a lungul istoriei

Ce are în comun vinul cu istoria? Unele sortimente pot scrie epopee întregi pe papilele noastre gustative, dar aceasta nu este singurul lucru pe care îl au în comun izvoarele istorice cu butoaiele de vin. Andreea Stoica, fondatoarea Avincis, a povestit cum vinul românesc ne-a ajutat să câștigăm războaie, dar și cum România trebuie să își spele istoria viticolă de producțiile în masă din perioada comunistă.

O mare bucată de istorie a fost scrisă prin gradele băuturilor din pahare. Fie că vorbim despre modalitățile preferate de otrăvire a familiilor papale sau de descoperirile lui Pasteur, alcoolul a picurat traiectorii în ce a însemnat istoria omenirii.

Strugurii au schimbat și istoria României. Andreea Stoica, proprietara Avincis, a explicat, într-un interviu wall-street.ro, cum vinul din Drăgășani a făcut parte din artileria României.

„Știați că otomanii s-au îmbătat cu vinurile noastre și datorită acestui lucru s-au câștigat bătălii? Românii s-au abținut și nu au băut, otomanii s-au îmbătat și uite așa, pe vremea lui Tudor Vladimirescu, niște bătălii s-au câștigat datorită faptului că vinurile de Drăgășani erau foarte bune”, a declarat Andreea Stoica.

Lăsând la o parte nostalgiile unora, perioada comunistă este renumită pentru produsele fabricate în linii mari, de multe ori, de proastă calitate. Proprietara Avincis a subliniat faptul că și industria viticolă a fost afectată de gustul comunismului și că proprietarii de crame au sarcina de a spăla această imagine.

„Din păcate, europenii sunt obișnuiți cu anumite prejudecăți despre România, având în vedere că am fost atâta timp sub ocupație comunistă, în acea perioadă se produceau cantități mari de vin dar de o calitate slabă. Pariul este tocmai acesta ca noile crame din România, care sunt mai moderne și care fructifica potențialul viticol al României, ar putea să se schimbă această prejudecată, iar noi mizăm pe asta”, spune Andreea.

Cât de greu este să duci vinul românesc pe masa europenilor? Reprezentanta Avincis spune că a observat că europenii sunt mai deschiși către vinurile venite de pe piețe netradiționale.

„Cred că europenii au început să fie mai deschiși. Vinurile clasice din zonele binecunoscute cum sunt Italia și Franța sunt deja tradiționale, iar acum își doresc să cunoască și vinuri de nișă. Am observat că devin din ce în ce mai interesante vinuri din țările pe care nu le cunosc atât de bine și sunt uimiți să afle că România are o mare tradiție în producția de vin”, spune Andreea Stoica.

„Ce înseamnă vin de nișă: un vin care nu se produce în cantități mari, este un vin care nu e produs prin metode mecanizate, cum e și cazul vinurilor noastre care sunt provenite din struguri culeși și sortați manual. Mai mult, partea de cramă are amprentă personală a viticultorului și a enologului. A doua referire la ce înseamnă vin de nișă se referă la soiurile care se folosesc pentru a crea un vin. Suntem toți familiari cu Cabernet Sauvignon ca vin roșu și Sauvignon Blanc pentru cel alb, dar Negru de Drăgășani este de nișă pentru un străin”, explică Andreea Stoica.

În ceea ce privește producția românească, reprezentantul Avincis consideră că piața locală a evoluat foarte mult, au apărut noi crame, iar cele vechi s-au extins și au început să producă vinuri de calitate, ce pot fi comparate cu standardele de calitate internațională.

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *