Valea Prahovei sau Valea Prostiei Românesti

România nu a avut niciodată sau mă rog, în ultimii 30 de ani performanţe la sporturile de iarnă, dar avem o naţiune plină de schiori. Păi, altfel cum se explică aceste cozi infernale de pe DN1(Valea Prahovei), care se petrec an de an, după revelion.

Nu cred că sunt doar burtă verde de bucureşti care îşi umflă „jipanele”, îşi iau „pupezele” şi se duc la munte! Acolo, eu nu cred că sunt doar amatori de puburi de fiţe, cluburi de snobi, unde îşi etalează ultimele achiziţii în materie de gagici sau maşini sau smatphonuri! Sau aşa o fi? Mi-e teamă că da.

Mi.e teamă că Valea Prahovei a devenit de fapt Valea Snobismului, a prostului gust, a opulenţei şi epatării, a superficialului şi a mediocrului, a culorilor stridente. Aici, toată zeama de rahat a proletpulimii românesşti şi-a găsit un tabiet. Ei merg la munte. Şi ele. Ele evident au tocuri sau ultimele cizme la modă (poate fake-uri) dar nu contează. Ce face proletpulimea? Rezervă o cameră super scumpă la una din cabanele construite înghesuit la Buşteni, Poiana Ţapului, Timişuri, Sinaia, Predeal, etc. Acolo evident că aceşti marţafoi trebuie să parcheze jipanul, un fel de vapor, ultimul răcnet, printre altele. A ochit grătarul în curte şi evident se înscrie la rând printre alţi marţafoi, pentru că acolo trebuie să-şi pună fleica de porc. Proletpulimea din Bucureşti este formată din mici antreprenori de capitală (spălătorii, vulcanizări, buticuri, mici învârteli, agenţii imobiliare, firme de taxi, chioşcuri, patroni de firme de 5-6 angajaţi în construcţii etc). Sunt descurcăreţi, evazionişti la taxe şi impozite, care îşi iau jepane pe firmă şi au divorţat de prima nevastă, fiind la a doua, o mimoză genul ţoapă de consumu.

Sunt fotbalişti, vedete de pop de căcat românesc, sau de televiziuni de cartier, infractori de sector, asta este proletpulimea care umple staţiunile Văii Prahovei, pentru că e mişto, e tare, e marfă frate!

Se stă la grătare, se vorbeşte mult şi prost, lucruri despre cum te descurci, cum faci o vrăjeală, o bişniţăraie, cum iei o maşină de dincolo, cum e cool să trăieşti în Bucureşti. Sunt aceiaşi care vara se duc la greci la all-inclusive sau la turci sau bulgari. Sau de 1 mai.  Bucureştiul are 2 milioane de locuitori, această categorie a proletpulimii reprezintă cam 100.000, suficientă să blocheze traficul pe DN1, în această perioadă. „Hai, bă frate,  în pana mea, mişcă-te dracu cu hârbu ăla”, se strigă la aceste ore pe drumul Ploieşti Bucureşti.

Este o categorie obositoare, plictisitoare, un amestec de Testosteren ieftin şi de Catharsis clitoridian pe aceste culoare ale prostiei româneşti.

P.S. În Mall Unirea, preţurile la jeans Zara mai mari decât în Londra. Îl întâlnesc pe directorul magazinului şi îl întreb de ce: Acesta spune prima varianta: transportul, costurile de combustibil, curent. Îi spun că nu ţine, sunt la fel costurile ca în vest. A doua variantă, mi-o bagă pe aia cu chiria spaţiului. Îi spun că nu ţine, la Londra sunt mai mari. Tace, se uită la mine şi îmi arată coada: „Uită-te câţi proşti sunt la coadă! De ce să scad preţurile?”. Aşa era, prostia românească, spusă neologic fudulie, umflă preţurile. Cred că dacă la Poiana Ţapului, o cameră dotată cu de toate la un hotel de 4 stele ar costa, să zicem doar 100 de lei, nu ar avea clienţi. Proletpulimea vrea scump ca să fie marfă!

Mihai IONESCU

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *