Vâlcenii să iasă în stradă pentru ca autostrada Sibiu-Piteşti să treacă prin Râmnicu Vâlcea

A sosit momentul!

Societatea civilă din Vâlcea ameninţă cu mitinguri de stradă pentru a convinge CNADNR că varianta 4 (verde) pentru Autostrada Sibiu – Piteşti va trebui pusă în execuţie, variantă susţinută de Consiliul Judeţean Vâlcea, primăria Municipiului Râmnicu-Vâlcea, majoritatea parlamentarilor vâlceni, reprezentanţi ai Inspectoratului de Poliţie Judeţean, ai Salvamont, ai Direcţiei Silvice, specialişti de mediu, transportatori şi, nu în ultimul rând, investitori.

Varianta 4 este cea care ajunge în cel mai apropiat punct de Râmnic, în comuna Dăeşti, şi avantajează economia judeţului Vâlcea, pe când varianta pe care CNADNR doreşte să o impună este cea care lasă pe dinafară municipiul Râmnicu Vâlcea.

“Râmnicu Vâlcea Week” a fost primul ziar care, în 15 noiembrie, a cerut vâlcenilor o solidaritate în privinţa acestui traseu, în momentul în care, pe site-ul CNDANR, au fost propuse dezbaterilor publice cele 4 variante.

Să nu uităm, mitingurile de la Piteşti şi Mioveni au convins Guvernul Ponta să renunţe la prioritizarea Comarnic – Braşov şi să respecte traseul Comisiei Europene pentru culoarul IV. În consecinţă, tot mitingurile de stradă pot convinge CNADNR să aplice varianta de autostradă cu Râmnicu Vâlcea.

15 nov  Râmnicu Vâlcea Week

Autostrada Sibiu – Dăeşti – Runcu – Piteşti  (varianta 4) optimă pentru Râmnicu Vâlcea

CNADNR a propus cinci variante pentru autostrada Sibiu – Piteşti (una fiind vechea variantă din 2008).

Autorităţile de la Transporturi iau în calcul cinci variante de traseu pentru autostrada A1 Piteşti – Sibiu – varianta „veche” din 2008 şi alte patru noi variante, aşa cum au reieşit în cadrul revizuirii Studiului de Fezabilitate. HotNews.ro a transpus, pe o hartă interactivă, toate variantele de traseu, inclusiv nodurile rutiere şi tunelurile ce sunt propuse pe parcurs, astfel încât ruta viitoarei autostrăzi să poată fi vizualizată în detaliu.

În prezent, se află în derulare contractul de revizuire a Studiului de Fezabilitate pentru autostrada A1 Piteşti – Sibiu, probabil cel mai important proiect de infrastructură rutieră din ţară. De revizuirea SF-ului se ocupă Asocierea Spea Ingineria Europea S.A. Milano Italia Sucursala Bucureşti – Tecnic Consulting Engineering Romania SRL.

În urma primelor studii, au reieşit patru variante de traseu pentru viitoarea autostradă, la care se adaugă şi varianta „originală” de traseu, din SF-ul din 2008.

Harta obţinută de HotNews.ro de la CNADNR poate fi descarcată de aici (imagine statică – cca. 23 MB).

Prima variantă este cea clasică, din 2008, pe direcţia Piteşti –  Curtea de Argeş – Şuici – Perişani – Racoviţa – Câineni – Boiţa – Tălmaciu – Vestem, cu noduri la Tigveni, Şuici, Racoviţa, utile pentru Vâlcea.

A doua variantă este similară celei dintâi, existând mici diferenţe la Câineni şi la Boiţa.

Varianta 5 pe hartă are modificări la ieşirea din Piteşti şi ocoleşte Curtea de Argeş, după care revine la Bălteni, pe traseul celorlalte două, anterioare.

Pentru judeţul Vâlcea, variantele 3 şi 4 sunt ideale şi poate că vom reuşi, prin lobby, să fie pusă în practică una dintre ele.

Varianta 3 a autostrăzii este Piteşti – Curtea de Argeş – Tigveni – Şuici – Berislăveşti – Sălătrucel – Călimăneşti – Defileul Oltului – Racoviţa – Câineni – Boiţa – Tălmaciu – Vestem.  Este, deci, o variantă care aduce defileul pe autostradă, Călimăneştiul devine astfel riveran acestui culoar.

Iar varianta 4 este şi mai bună pentru Râmnicu Vâlcea, adică Piteşti – Curtea de Argeş – Tigveni – Runcu – Dăeşti – Călimăneşti – Defileul Oltului – Racoviţa – Câineni – Boiţa – Tălmaciu – Vestem. Astfel, pe baza acestei variante, Râmnicu Vâlcea se apropie la doar 7 km de autostradă, exact la Dăeşti, când coboară de la Runcu, putând spune că Râmnicul este riveran acestui tronson.

Nu ştim care va fi principiul de alegere a variantei, dar este momentul ca toţi factorii decidenţi din Vâlcea să facă presiune pentru această ultimă variantă de autostradă. La treabă!

Compania de Autostrăzi transparentizează revizuirea SF-ului Piteşti – Sibiu şi lansează un forum de discuţii pentru cei interesaţi

Compania de Autostrăzi a anunţat, vineri, măsuri de transparentizare a procesului de revizuire a Studiului de Fezabilitate pentru autostrada Piteşti – Sibiu, prioritatea numărul 1 în materie de infrastructură rutieră, conform MasterPlanului General de Transport.

Astfel, sâmbătă (7 noiembrie a.c.), CNADNR va publica, începând cu ora 10:00, pe site-ul companiei, www.cnadnr.ro, la sectiunea Autostrada Sibiu – Pitesti, cele 5 (cinci) variante de traseu, şi va pune la dispoziţie şi un forum pentru dezbateri la adresa: forum.cnadnr.ro

Pe acest forum, CNADNR aşteaptă opiniile tuturor celor interesaţi, până la data de 11.12.2015. Opiniile pe această temă pot fi transmise şi pe pagina de facebook a companiei.

În plus, CNADNR va publica şi rapoartele de progres privind revizuirea Studiul de Fezabilitate al autostrăzii Sibiu – Piteşti, pe site-ul companiei, www.cnadnr.ro, în cadrul secţiunii „Autostrada Sibiu – Piteşti”, „disponibilă pe pagina principală, respectând prevederile legale, astfel încât să fie respectate regulile referitoare la secretul de serviciu”.

Compania de Autostrăzi mai aminteşte că primele rezultate finale ale Studiului de Fezabilitate ar urma să vină la mijlocul lunii decembrie.

„În data de 15.12.2015, proiectantul va preda studiul final pentru Secţiunea 1 (10,3 km) Sibiu – Boiţa şi Secţiunea 5 (30,7 km) Curtea de Argeş – Piteşti, iar în 15.07.2016, pentru Secţiunea 2 (26 km) Boiţa – Racoviţa, Secţiunea 3 (20 km) Racoviţa – Văleni, Secţiunea 4 (29,6 km) Văleni – Curtea de Argeş şi Secţiunea 6 DN 73C Tigveni – Râmnicu Vâlcea”, arată CNADNR.

One comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *