Vâlcea se va lega de Arges prin două noi drumuri: unul montan și unul submontan

O veste bună pe care o așteaptă vâlcenii și argeșenii de pe malul stâng al Oltului, respectiv de pe Valea Topologului.

După zeci de ani, cele două județe vor avea drumuri moderne de legătură care vor scurta distanțele între localitățile din Vâlcea și Arges, vor promova turismul, vor pune in evidenta Țara Lovistei și vor lega direct Călimănești de Autostrada Sibiu- Pitești.

Astfel, prin Anghel Saligny, ambele județe, Vâlcea și Argesul au primit deopotrivă finanțare pentru celebrul deja fost drum național de pământ DN 7 D, redevenit drum județean: Câineni (Vâlcea) – Salatrucu (Arges).

După 20 de ani de memorii, demersuri, proteste, a fost reparată in 2021, greșala fatală de transformare a drumului Lovistei in drum national iar președintele CJ Vâlcea l-a preluat și l-a pus pentru finanțare prin fonduri guvernamentale. La fel a procedat pe secțiunea argesana și șeful CJ din judetul vecin.

Astfel, drumul care a dat atâția ani bătăi de cap, de fapt un drum vechi de legătură între Ardeal și Muntenia primește cea mai importantă veste, adică finanțare. Drumul traversează Țara Lovistei și ajunge in Argeș in comuna Salatrucu, deschizând complet cele două zone montane cu un potențial uriaș turistic.

Dacă CJ Vâlcea a fost inspirat in a pune spre finanțare în urna cu 5 ani, drumul județean de sub Cozia, Călimănești – Sălătrucel – Berislăvești – limita Arges, prin fonduri europene, argeșenii au obținut iată finanțarea guvernamentală  pentru continuarea acestuia (drum de pământ) până la Șuici, acolo unde va fi nodul de pe viitoarea Autostrada Sibiu – Pitești. Astfel, stațiunea Călimănești va fi legată direct de acest culoar de transport.

In județul nostru drumul se afla în execuție, urmând să fie finalizat cel târziu în primăvara anului viitor. Vorbim de un drum prevăzut cu piste de biciclete, trotuare, etc

Așadar, vorbim de două drumuri vitale de transport, DJ 703H și DJ 703 G care leagă nordul montan și respectiv zona sub montană a Vâlcii și Argeșului, investiții uriașe așteptate nu de ani, ci de secole, pentru că ambele drumuri au fost de-a lungul istoriei, cele mai folosite căi de circulație – drum al cruciaților, drum al mătăsii, legând Apusul de Orient, cu mult înainte de realizare a culoarului de pe Valea Oltului.

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *