Vâlcea este capitala retailerului românesc: Trei branduri naţionale au sediul la Râmnicu Vâlcea
Vâlcea, capitala retailului alimentar românesc: trei reţele au 150 de magazine în judeţ. Annabella, Euromarket şi Diana sunt trei dintre cei mai puternici retaileri independenţi după cifra de afaceri şi după numărul de magazine. Toţi trei au sediul şi cele mai multe magazine în Vâlcea
Judeţul Vâlcea este acasă pentru trei dintre cei mai puternici retaileri independenţi -Diana, Euromarket şi Annabella – care au aici circa 150 de magazine. Spre comparaţie, în Bucureşti reţelele străine domină fără drept de apel. Retailerii străini – mai ales discounterii şi cei activi pe segmentul magazinelor mici de proximitate sau supermarketuri – merg uniform în toate judeţele ţării. Totuşi, se observă diferenţe majore de la o zonă la alta. Astfel, cele mai sărace judeţe – Tulcea, Mehedinţi, Sălaj sau Harghita – au mai puţin de 40 de magazine internaţionale, pe când Constanţa, Braşov, Cluj sau Timiş au peste 150 sau chiar peste 200 de unităţi.
De regulă, numărul magazinelor depinde de mai mulţi factori, printre care şi dezvoltarea economică a zonei, rata şomajului şi salariul mediu. Totuşi, un factor important în această expansiune este şi cât de puternici sunt retailerii independenţi, controlaţi de antreprenori locali.
„Noi avem circa 40 de magazine, concentrate în judeţul Vâlcea. La final de august deschidem o unitate în Morăreşti, în judeţul Argeş„, confirmă şi Alina Bărbulescu, economist în cadrul companiei Danemar Company care operează reţeaua Euromarket. La fel, şi Annabella şi Diana au acelaşi model, cu până la peste 80% din unităţi acasă, în judeţul-mamă.
Vâlcea se numără printre cele cinci judeţe din România cu cele mai puţine magazine sub sigla unui brand internaţional, mai exact există mai puţin de 40 de unităţi.