USR acuză PNL și PSD de reforme “doar de ochii lumii’

Aceleași partide care au votat și au promovat de 30 de ani sistemul de pensii speciale se luptă să clameze că ei au desființat pensiile speciale.

Proiectul votat ieri are două vicii clare de constituționalitate. Atât de clare, încât, strategia acestor partide devine clară. Să facă reforme doar de ochii lumii. Ieri în parlament și PSD și PNL se acuzau reciproc că ei au votat pensiile speciale care ar fi acum abrogate. Cumva ironic este că amândoi aveau dreptate.

Haideți să ne uităm pe o scurtă istorie a luptei împotriva pensiilor speciale în ultimii 3 ani de când există USR în parlament. Să vedem cine ce a făcut.

4 octombrie 2017 – USR depune în parlament un proiect de lege pentru desființarea pensiilor speciale. Foarte multă vreme, singurii care îl susțin sunt doar membrii USR.

12 decembrie 2017 – PSD introduce proiectul privind codul administrativ în care apar pensii speciale și pentru primari, și pentru viceprimari.

9 iunie 2018 – Codul administrativ este adoptat de camera deputaților și se duce spre promulgare. Singurii care votează împotrivă lui sunt USR și PMP.

1 august 2018 – USR și PMP cu greu strâng cele 50 de semnături necesare pentru a contesta codul administrativ la CCR. Atacul la CCR este semnat de doar 3 deputați PNL.

6 noiembrie 2018 – Codul administrativ cu pensiile primarilor pică la CCR.

12 februarie 2019 – 4 parlamentari PNL depun un proiect de lege similar cu cel al USR de desființare a pensiilor speciale: Florin Cîțu, Romulus Bulacu, Cristian Buican, Gigel Știrbu.

18 februarie 2019 – După mai multe întâlniri cu sindicate, și presiuni din partea PNL, inițiatorii proiectului PNL își retrag semnăturile și proiectul este retras de pe circuit.

19 februarie 2019 – PNL depune un alt proiect de desființare a pensiilor speciale. Noul proiect nu se atinge deloc de pensiile speciale ale militarilor, polițiștilor și celor din serviciile secrete. Adică nu se atinge deloc de 90% din pensiile speciale. În plus, proiectul conține și prevederi neconstituționale.

februarie 2019 – iunie 2019 – Lidera grupului USR, Cristina Prună, solicită de peste 20 de ori, punerea pe ordinea de zi a proiectului USR. Este refuzată de fiecare dată, fără argumente.

3 iunie 2019 – Guvernul PSD trece codul administrativ prin OUG. Astfel USR și PMP nu mai pot să-l atace la CCR. Codul conține, din nou, pensii speciale pentru primari și viceprimari.

18 decembrie 2019 – Comisia pentru muncă a camerei deputaților decide contopirea proiectelor de desființare a pensiilor speciale ale USR și PNL. Elementul acesta este fatal pentru proiectul USR. În primul rând pentru că 90% din pensiile speciale sunt neafectate. În alt doilea rând pentru că proiectul este vădit neconstituțional.

23 decembrie 2019 – USR negociază cu guvernul PNL un amendament prin care pensiile speciale ale primarilor să fie amânate cu un an. Amendamentul este acceptat odată cu asumarea răspunderii pe un pachet legislativ. https://bit.ly/2U4EJsO

28 ianuarie 2020 – Camera deputaților votează proiectul vădit neconstituțional și care nu se atinge de 90% din pensiile speciale. PSD și PNL se laudă că ei au desființat pensiile speciale și se acuză reciproc că ceilalți sunt cei care le-au înființat.

Haideți să vă zic acum și viitorul previzibil:

1 – ICCJ atacă la CCR prevederile neconstituționale din legea votată în parlament

2 – Legea pică la CCR.

3 – PSD și PNL bocesc cu lacrimi de crocodil și ne spun povestea: „Noi am încercat, dar ce să vezi: nu se poate.”

Singura speranță ar fi ca CCR să declare doar un articol neconstituțional și nu întreaga lege.

De ce face clasa politică tot acest circ? De ce votează abrogarea pensiilor speciale pe care tot ei le-au votat și tot ei le-au împărțit?

Pentru că nu mai pot ocoli tema și ne aflăm în an electoral. Calculul este simplu. Amândouă partidele, PSD și PNL, vor spune că au încercat. Dar că CCR a fost rău și nu le-a permis. De fapt, nu au încercat. Ba dimpotrivă, au făcut tot ca proiectul să nu treacă de CCR.

Ei sunt în politică de 30 de ani. Nu există niciun truc pe care să nu-l fi văzut și folosit. Ce vedem acum este tot un truc.

Partea bună, însă, este că în doar 3 ani de politică, am reușit să facem tema pensiilor speciale de ne-ocolit. Chiar dacă pică acum, vom reveni și vom încerca din nou. Totul până când terminăm cu un sistem rușinos care împarte românii în speciali și ne-speciali.

Claudiu Nasui

loading...

One comment

  • Doina

    Atâta timp cât cele câteva mii de decidenți și-au asigurat, prin hoții legalizate de Șparlament și CCR, prezentul și viitorul, restul României, milioanele de plebei, va avea doar valoare electorală și doar în campaniile electorale.
    Profitorii postdecembriști de hoții legalizate se uită cu ură la cei ce vor să-i lase fără pensii speciale, precum copiii la seringa din mâna tămăduitorului. Dacă profitorii îmbuibați de pensii speciale nu ar fi lipsit de la orele de istorie, ar înțelege că lipsirea lor de aceste privilegii incompatibile cu timpurile pe care le trăim reprezintă un rău suportabil, în comparație cu ceea urmează să li se întâmple.
    Să nu spună că n-au știut!

    ARTICOLUL 16, Constituția României
    (1) Cetăţenii sunt egali în faţa legii şi a autorităţilor publice, fără privilegii şi fără discriminări.

    Spuneți-mi ce-i dreptatea? – Cei tari se îngrădiră
    Cu-averea și mărirea în cercul lor de legi;
    Prin bunuri ce furară … (Mihai EMINESCU)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *