Un număr de 7 tuneluri, 27 viaducte și 22 de poduri pe sectorul Boița-Cornetu, sector scos azi la licitație
Compania Naţională de Drumuri a scos marţi la licitaţie proiectarea şi execuţia tronsonului Boiţa – Cornetu din Autostrada Sibiu – Piteşti, aşa că acum toate cele cinci secţiuni din cel mai important proiect rutier al României se află în licitaţie, evaluare oferta sau în curs de execuţie.
Obiectul contractului îl reprezintă proiectarea şi execuţia lucrărilor pentru obiectivul de investiţii „Proiectare şi Execuţie Autostrada Sibiu – Piteşti, Secţiunea 2: Boiţa – Cornetu”, în lungime de 31,33 km. Valoarea estimată a contractului scos la licitaţie este cuprinsă între 4,63 miliarde de lei şi 5,27 miliarde de lei, fără TVA.
Proiectul urmează să fie cofinanţat din fonduri europene, prin Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM). Durata contractului este de 148 luni şi cuprinde: 24 luni perioada de proiectare, 64 luni perioada de execuţie şi 60 luni perioada de garanţie a lucrărilor.
Aşadar, în cel mai bun caz, în care sunt respectate cu precizie toate termenele, autostrada va fi gata în 7 ani şi 4 luni.
Tronsonul de 31,33 de km presupune construcţia a 7 tuneluri cu o lungime totală de peste 4,9 km, 27 viaducte, 22 poduri, un ecoduct de circa 210 metri lungime în zona Lazaret şi alte câteva sute de lucrări de consolidare, susţinere şi structuri de stabilizare.
Stadiul fiecărui tronson Secţiunea 1 Sibiu – Boiţa este construită de austriecii de la Porr, lucrările fiind în desfăşurare. Pentru secţiunea 3 Cornetu – Tigveni a existat un interes major, CNAIR primind candidaturi de la 15 constructori, dintre care 10 din China şi Turcia. Pentru secţiunea 4, Tigveni – Curtea de Argeş, desemnarea câştigătorului va avea loc în ianuarie 2021.
Secţiunea 5 Curtea de Argeş – Piteşti a fost contractată cu italienii de la Astaldi.
Autostrada Sibiu – Piteşti va avea o lungime de 122,11 kilometri şi va fi împărţită în cinci loturi, Sibiu – Boiţa, Boiţa – Cornetu, Cornetu – Tigveni, Tigveni – Curtea de Argeş şi Curtea de Argeş – Piteşti, va avea opt noduri rutiere şi nouă tuneluri.