Turismul Boutique se apropie de 10.000 de turiști pe an în Vâlcea, având o creștere de 6%
Conceptul de ‘boutique hotel’ a fost inventat in America de Nord si descrie o atmosfera hoteliera intima, de obicei luxoasa, un design si un stil aparte, diferentiindu-se de marile branduri sau lanturi hoteliere printr-o cazare exceptionala, personalizata din punctul de vedere al serviciilor.
De obicei, au un numar mic de camere, foarte bine echipate, dispun de telefon, acces internet, baruri si televiziune prin cablu. Cei care se cazeaza la un astfel de hotel opteaza pentru intimitate si lux, clientul tipic facand parte din categoria turistilor corporate.
* Hotelurile de tip small luxury sunt o aparitie destul de rara in Romania. Construite in cladiri istorice reamenajate, in general in locatii centrale, hotelurile boutique exceleaza prin design-ul deosebit, atent la detalii si servicii personalizate, care se traduc prin fidelizarea unei clientele exigente.
În județul Vâlcea, avem două astfel de locații care se pot încadra la tipul de turism boutique. Complexul de la Măciuca care atrage 50% dintre turiști, din afara României și Conacul de la Măldărești.
Cele două locații boutique din Vâlcea, Măciuca și Mălădrești au adunat anul trecut 9.528 de turiști în creștere de la 8.978 în 2022, semn că acest tip de turism, de nișă prinde iar Vâlcea deja se stabilziează pe acest sector, mai degrabă specific zonelor viticole. Dar iată cum un conac medieval reabilitat dar și un domeniu absolut fabulos la Măciuca au devenit destinații selecte pentru turiști.