Tronsoanele Piteşti – Curtea de Argeş şi Veştem – Boiţa, licitate în această vară

Răzvan Cuc:

În momentul de față, s-a reluat contractul pentru studiul de fezabilitate, suspendat pe perioada iernii, și i-am spus antreprenorului: „E vreme frumoasă, vă puteți apuca de lucru”. Pentru capetele austostrăzii, respectiv sectoarele 1 și 5, licitația pentru proiectul tehnic și execuție va fi lansată în această vară. Este vorba de secţiunea 5, Curtea de Argeş–Piteşti, de la km 90+000 la km 123+037, care leagă cele două localități, prin Valea Argeşului, şi se continuă cu autostrada existentă. Secţiunea 1, Sibiu-Boiţa, de la km 0 la km 15+000, asigură legătura între DN 7 (Defileul Văii Oltului) prin continuarea autostrăzii existente.

Studiul geotehnic pentru aceste secțiuni a fost predat în noiembrie 2016. O lună mai târziu, au fost predate studiile de fezabilitate preliminare pentru secțiunile 1 și 5. CNAIR a transmis observaţii cu privire la aceste studii, urmând să primească documentaţia revizuită. Pe 15 februarie a fost transmis studiul geotehnic pentru Secţiunea 4 a autostrăzii, acesta fiind în analiza CNAIR. Pe 17 februarie au fost supuse analizei, în cadrul Comisiei Tehnice privind Siguranţa Circulaţiei din cadrul CNAIR, nodurile rutiere pentru secţiunile 1 şi 5 ale autostrăzii, urmând a fi emis avizul de principiu.

În anul 2017 sunt estimaţi a fi deschişi traficului aproximativ 90 km de autostradă, după cum urmează: Autostrada Bucureşti-Plo-ieşti (3,325 km); Autostrada Sebeş-Turda, Lotul 3 (12,450 km); Autostrada Sebeş-Turda, Lotul 4 (16,3 km); Autostrada Lugoj-Deva, Lotul 2 (15 km); Autostrada Lugoj-Deva, Lotul 3 (21,141 km); Autostrada Lugoj-Deva, Lotul 4 (22,140 km).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *