Transcăpăţânii – a doua şosea la 2000 de metri altitudine din Vâlcea
Transalpina va avea, în următorii ani, nu un competitor, ci un mic frate.
Astfel, Vâlcea va beneficia de a doua şosea care urcă până la 2000 de metri altitudine. Este vorba de Transcăpăţânii, drumul care va pleca din Horezu şi se închide la Mălaia, unind, astfel, într-o iubire unică a turismului, Oltenia de sub munte cu Valea Lotrului.
Ce ar putea fi mai frumos decât acest arc rutier, care pleacă de la Mănăstirea Brâncoveanului, urcă în staţiunea Vârful lui Romani, se închină la meteora de aici, trece prin platoul Ursului, pe lângă ruinele conacului şi aeroportul Brătienilor de la Zmeuret, şi coboară în Valea Lordului Lotru?
O şosea lungă de 30 de km, care străbate cerul Vâlcii, mângâind fagii, molizii, brazii, şerpuind ca o viperă printre bujorii de munte, modelând stâncile nopţii şi culegând stele, aceasta va fi Transcăpăţânii.
Şoseaua este prinsă în strategia de dezvoltare a oraşului Horezu şi urmează a fi finanţată cu fonduri europene. Importanţa ei turistică pentru Vâlcea este epocală, cu această şosea nu credem că mai poate fi detronat judeţul de pe primul loc al turismului românesc. Ce vor însemna atunci Valea Lotrului, Oltenia de sub munte, drumul staţiunilor, schiul montan, drumeţiile… ne imaginăm oare?
„Turismul din Vâlcea nu va avea rivalitate, orice poate fi întâlnit aici, ceramica de la Horezu se va uni cu lotrii din Mălaia şi, evident, cu restul localităţilor de la Valea Lotrului. Este strategia noastră de dezvoltare, un proiect amplu, drumul există, drum montan, care este parcurs mereu cu maşini de teren, dar acest drum dorim să fie pentru toată lumea, este kilometrul zero al unui alt concept de turism, un turism global, de perspectivă şi chiar de curaj”, spune Ilie Fârtat, primarul din Horezu.
Cred că trebuie revizuit puțin traseul. Drumul care există coboară din Curmătura Piatra Roșie în Valea Repedea de unde ajunge la Ciunget și apoi se racordează la DN7A în punctul Gura Latoriței. Aeroportul Brătienilor a fost doar o ideie. N-a existat, iar pentru a ajunge acolo, unde se află doar o stână, este necesară o abatere spre est de vreo 7-8km. Fotografia alăturată nu este nici măcar din România!
Bravo ! Campanie electorală ?!
Pe mine ma uimeste ca se constuiesc astfel de drumuri la noi in tara … acum cand se cam fura totul si ne chinuim sa facem o autostrada. Deabia astept sa inaugurez si acest drum cu masina.
Sigur a fost un om responsabil apolitic la carma acestui proiect. Altfel nu-mi explic nici eu minunea 🙂
Sa va ajute bunul Dumnezeu!
sper sa supravietuiesc.ma rog ptr asta (soseaua)
Nu va mai faceti iluzii. Drumurile astea sunt facute expres pentru taietorii de lemne. Degeaba va extaziati atata. Apoi mai sunt smecherii care au parcele in muntii din zona si vor partie pe varful ursu. Un cataclism de drum care va distruge ultimii munti salbatici ai romaniei (muntii capatanii, pentru cei ce nu inteleg)
Sigur are legătură cu smecherii sau cu cei care trebuie sa despadureasca si acesti munti, ca pe ceilalți i-au rezolvat, vreun austriac care face milioane de Euro din bustenii nostri.
Nu cred ca-i interesează pe ei de turism si oamenii de rand. Soselele in zona sunt jalnice. Ei nu sunt in stare sa tragă niste linii albe fosforescente (zise marcaje), de mergi pe drum noaptea ca orbetele si nu-i judecă nimeni că ne pun viața in pericol.
Legat de absenta marcajelor, avem datoria sa depunem plangere la primaria respectiva, la politia locala si sa cerem aceste lucruri. Fiecare dintre noi daca face asta, ei vor fi spamati de cereri si plangeri. Plangeri civilizate, important este sa ni se auda vocea.
Asa cred si eu. Sunt facute special pentru HOTII CU BLAZON ai Europei sa poata fura in continuare impreuna cu bilderbergii lui iohanis si ai lui merkel.Bineinteles si pentru hotii din Parlament!
Cu ponta si dragnea ca partidul lor a condus 27 de ani
Si pentru tancuri.
subscriu
Orice fapta mareata cere sacrificii!….despre salbaticia mu tilor capatanii,se poate spune ca are un rol in natura….dar parca noi santem mai salbatici daca ne opunem evolutiei!…cui ii trebuie atata salbaticie?…muntii sant abordabili doar pt montarniazi!…si apoi o sosea de doar 30 de km ,nu poate distruge tot arealul zonei respective!…Aici in Austria..nu exista munte fara minim o sosea…de panorama beneficiem toti!…eu astept cu interes inaugurarea soselei !succes valceni!…
Noi nu avem autostrazi cum trebuie dar asfaltam drumuri de munte. Asfaltarea Transalpinei a declansat defrisari masive in judetul Alba, iar peisajul a avut de suferit pe alocuri. Sa distrugem toti muntii cu drumuri asfaltate, iar de la Constanta la Arad sa facem in continuare o zi de drum!
Zii sa mori tu ! Pai drumul exista deja, era practicabil, dar nu era asfaltat. Faptul ca s-a defrisat masiv padurea… are alte dedesubturi, nu soseaua Transalpinei.
Ai auzit de Drumul Regelui inaugurat de Carol al II-lea ? Asta e transalpina
De asemenea, aici in Austria nu mai exista ursi bruni.
esti deosebit de proasta…auzi : ”cui ii trebuie atata salbaticie?”…
Este vorba de gunoaiele pe care la lăsăm în urma noastră, în primul rand, și eu i ma bucur dar dar pe o parte nu! Noi ca oameni nu meritam asa ceva, distrugem tot ce atingem! Uite cum a ajuns Transfăgărășanul după ce a fost „scos în lume”!!! Păcat
Sunt sceptica in a crede ca acest drum se va realiza. Consider ca e doar pentru campania electorala!
Foarte frumos, Doamne’ajuta sa se realizeze. Putina modestie nu strica valcenilor (olteni???). Nu este cazul sa va impaunati drept cel mai frumos dpdv turistic judet. Mai sunt si altele, poate chiar peste. Ca sa nu mai vorbim de oamani, in niciun caz nu sunteti primii din tara!
Sunt valceanca , dar va dau dreptate.Intr-adevar, Valcea e foarte frumoasa ,in primul rand datorita pozitiei geografice ,ar avea mult potential .Exista un DAR:e plina de mafioti ,care urmaresc interese personale si nimic altceva.Mare pacat!!!Oamenii ar fi putut trai numai din turism,s-ar fi putut face atat de multe proiecte frumoase , durabile …..La ora actuala Valcea e un imens santier ,din care incep sa se iteasca rezultatele „efortului”edililor:o gara hidoasa, un parc (odata istoric),care a devenit sperietoarea copiilor, 2 poduri situate la distanta de cateva sute de metri unul de celalalt,s.a.m.d.Asteptam finalizarea Centrului.Sper sa nu ma determine sa o iau la fuga din orasul asta.Si totusi,e orasul copilariei mele, il iubesc atat de mult….
E posibil dar nu o vom apuca a o vedea noi ci nepotii nepotilor nostri.Ei nu sunt in stare sa astupe gaurile din soselele actuale,sa faca autostrazi,sa largeasca drumurile interurbane etc.
da, există, pentru 4×4 sau pentru gardă inaltă
Aveti idee daca exista acum drum forestier sau ceva pe acolo, se poate merge cu 4×4? Se poate strabate drumul? Multumesc anticipat.
Da se poate. Eu il strabat vara. Dar cu 4X4
NOI CU LOGAN AM FOST SI N AM AVUT PROBLEME-IN IUNIE 2016!!!!!!!!!!
Lasă-i, Moni, cum vor ei, cu 4×4… te pui cu ei? Ei sunt cei ce au pus umărul la pr(opă-ăbu)şirea României… noi ăstia cu Logan am bătut-o în cap de la revo(circo)luţie încoace… ei au muncit din greu (a se citi „furat”)
Pingback: Gheorghe Smeoreanu a felicitat echipa de la „Râmnicu Vâlcea Week” | Ramnicu Valcea Week
Degeaba o sa avem drumuri daca ramanem fara paduri, aer curat. O sa vedem numai betoane, constructii, pietre si praf.
Drumul exista dar e forestier…
Pingback: Care au fost cele mai viralizate subiecte în presa online și pe bloguri? (W47 2015) | refresh.ro
Transfagarasanul este deschis pentru trafic 4 (patru) luni pe an, timp în care se face si peticeala gaurilor din carosabil (mai ales în partea sudica). Ce pronostic de durata de trafic or fi având capatânile dastepte pentru drumul asta?
Gresit e muntele Tianmen http://www.thousandwonders.net/Tianmen+Mountain+National+Park
Cine a gândit acest drum este un om deștept. Zona Munților Căpățânii este foarte frumoasă, acolo este Valea Oltului, Călimănești și Olănești ceea ce va crea o atracție turistică deosebită. Nu vă luați după unii care se prefac că apără natura opunându-se acestor realizări turistice deoarece natura este frumoasă doar atunci când toți oamenii se pot bucura de ea. Mai nou, majoritatea munților noștri au rangeri care pot potoli pe cei care ar putea distruge mediul.Felicitări!!!!
Cu tot respectul, eu abia acum aflând ( ca-n bancul cu românul şi ungurul vizând subiectul uciderii lui M. viteazul…) pun o-ntrebare ce poate părea, unora, ineptă: altă denumire decât ” Transcăpăţânii ” nu poate fi ?! În rest, e de bine orice investiţie cu condiţia ca banii cheltuiţi cu ea să rămână în România!
va fi al doi-lea BRASOV CU SALBA LUI DE STATIUNI MONTANE !
va fi in anul 2050..depinde daca nu se detelioreaza,
Ei nu sunt in stare sa termine niste amarate de autostrazi sau sa intretina pe astea care sunt, dar sa mai faca sosea prin munti.Deja vorbim de fictiune …la noi in tara se merge un pas inainte ,doi inapoi.
Asta daca se va realiza si o strategie eficienta de promovare a atractiilor turistice din zona. Degeaba ai locuri frumoase daca oamenii nu stiu de ele, daca nu ajunge informatia la oameni astfel incat sa-si doreasca sa ajunga acolo si nu in alta parte
Nu va mai agitati atat cu aruncatul cuvintelor aiurea! Ma refer la cei care bat campii cu defrisarile sau cu stiu eu ce dedesupturi. Acest proiect exista de mai bine de doisprezece ani, drumul exista de foarte multa vreme (nu se defriseaza nimic). Este adevarat ca pana acum 10 ani a fost doar un drum forestier iar de 10 ani s-a facut un drum bunicel (se poate urca cu autoturismul). In ceea ce priveste zona Varful lui Roman, acolo nu mai sunt pomi de mai bine de 20 de ani iar proiectul facut in urma cu circa 12-15 ani include o statiune si partii de ski. De ce oare atunci cand cineva se chinuie sa faca ceva in tara asta, pe bani europeni, fara interese ascunse, toti idiotii incearca sa-i rupa picioarele? In ceea ce priveste actuala campanie electorala nu cred ca exista vreo legatura. Ca cei care vor candida se vor folosi de acest proiect nu incape indoiala, dar proiectul nu este al lor.
La momentul de fata exista cateva pensiuni deschise in zona Varful lui Roman-Varful Ursu
straini apreciaza drumurile noastre neasfaltate ,nu strazile de le vor ei si stati linistiti ca si in tarile straine drumurile din munti au strazi de tara si neasfaltate.Dreumuri asfaltate fac doar unde sunt locuinte si statiuni
Pingback: Transcăpăţânii – a doua şosea la 2000 de metri altitudine din Vâlcea | 7 Life
Pai daca o sa se asfalteze drumul vor veni o groaza de melteni si cocalari care vor lasa gunoaie peste tot pe unde trec. Ca asa i-a invatat mama lor sa nu-i intereseze de mediul inconjurator si de ceilalti turisti… Peturi si cutii de bere sau de suc, asa cum sunt peste tot pe unde se poate ajunge cu masina, vor strica frumusete de munti si ii vor transforma in munti de gunoaie…
Haideti ca incet incet si Romania se misca. Fiecare trebuie sa puna osu.
Deabia acum au descoperit ștabii din zona Horezului ce munți și ce peisaje frumoase avem în zonă,dar până acum ce-au lucrat?de ce nu sunt în stare să facă nimic fără fonduri europene, chiar suntem atât de prăpădiți?
foarte frumos, foarte poetic. dar realitatea e ca turismul, retelele feroviare, soselele, autostrazile, infrastructura pt turism, hoteluri, calitatea serviciilor, etc.. sunt intr-o buda mai adanca decat toata poezia lui eminescu si arghezi.
Legat de TRANS…..tocmai m-am intors de pe transbucegi si acolo oficial drumul este inchis circulatiei rutiere (De la cabana Dichiu la Piatra Arsa) daca vrei sa mergi ,nu te opreste nimeni ,doar un indicator care te avertizeaza ca pe acest sector de drum asigurarea auto si casco nu au valabilitate.iar de la Piatra Arsa la Babele fiind rezervatie naturala ,accesul auto este interzis cu desavarsire dar daca ai bani…se poate (tocmai trecuse pe langa noi o masina de teren cu persoane care le e cam lene sa mearga pe jos 3 km) TRANSCAPATII iul va fi ca celelalte Transuri Se vor construi doar pentru anumite perioade (vara)
Nu fiti sceptici.Soseaua se va construi foarte repede….Va fi construita de catre cei interesati in exploatarea lemnului din zona.Austrieci sau care or mai fi….
Mare adevar ai grait! Mi se parea mie ciudat accentul celui care a scris articolul asta. Nimic nu e pentru romani si nimic pentru omul de rand. Totul are un scop: exploatarea lemnului si a altor bogatii. Suntem un popor domol, fara atitudine si fara coloana vertebrala.
Pingback: Transcăpăţânii – a doua şosea la 2000 de metri altitudine din Vâlcea – Surplus de Sănătate
Faceti pasurile STELVIO si Col d’Iseran, si apoi mai vorbim prieteni !, ce avem in tara e pentru copii , sincer
Salut , vreau sa va intreb pe cei care a-ti umblat pe acolo … se poate face o tura de Bicicleta MTB pe acest drum forestier existent ? ceva poze reale daca ar posta cineva , si cum se numeste drumul ACUM … Este DJ -DN ? face legatura intre ce localitati ? . Va multumesc !