Sporturile tradiționale versus e-sports

Află care sunt diferențele dintre sportul tradițional și e-sports și care va fi viitorul acestora în contextul evoluției viitoare a omenirii.

La începuturi, segmentul de e-sports era doar o parte a culturii sportive, însă a evoluat într-o industrie de sine stătătoare, cu o valoare ce va atinge pragul de 1, 5 – 1, 8 miliarde de dolari în 2023. Mai mult decât atât, până în 2050 se preconizează ca e-sports să devină sport olimpic.

Evenimentele de e-sports și sporturile virtuale se așteaptă să întreacă nivelul de audiență al sporturilor clasice (de exemplu, în 2017, la Intel Extreme Masters World Championship, s-au înregistrat peste 173,000 de spectactori). O să devină evenimentele de e-sports mai populare decât sporturile clasice în următorii ani?

E-sports versus sporturile clasice – perspective de viitor

Industria sportivă realizează anual încasări în valoare de 756 de miliarde de dolari, fiind una dintre principalele modalități de divertisment la nivel global. Cu toate acestea, sporturile virtuale și cele electronice sunt pe un trend ascendent atât în privința investițiilor (de exemplu, în 2017, valoarea era de 490 de milioane de dolari, ca în 2018 să ajungă la 4,5 miliarde de dolari – o creștere de 837%).

Având o strânsă legătură cu evoluția mobilelor și cu posibilitatea utilizării noilor monede digitale (pe https://romaniacazinos.com/bitcoin-casino/ găsești o listă a platformelor la care se poate juca folosind Bitcoin și alte criptomonede), e-sporturile cresc la nivelul audienței în rândul iubitorilor de sporturi cu vârsta cuprinsă între 18 și 40 de ani. Sondajele au arătat faptul că în anumite state, numărul spectatorilor este mai ridicat în rândul celor care urmăresc e-sports decât sporturi tradiționale.

China este exemplul cel mai elocvent – doar 4% urmăresc exclusiv sporturi clasice, în timp ce 41% dintre spectatori urmăresc mai mult e-sports decât sporturi clasice, iar 17% numai sporturi virtuale și electronice. În aceeași categorie se încadrează și Coreea de Sud, unde spectatorii exclusivi de sporturi tradiționale numără 9%, iar cei care sunt fani e-sports sunt în număr de 22%. În Marea Britanie, 17% urmăresc exclusiv sporturile clasice și 14% e-sports, în Franța raportul este de 22% (clasice) la 13% (e-sports), iar în Germania este de 23% (tradiționale) la 17% (e-sports).

Industria jocurilor de e-sports se aseamănă cu cea a sporturilor clasice, înregistrându-se venituri din vânzarea de bilete, drepturi de transmisiune a evenimentelor, comercializarea de articole conexe, sponsorizări și publicitate (69% din totalul veniturilor obținute de e-sports). Implementarea tehnologiei 5G echivalează cu o creștere de până la 45% a popularității acestui top de sport, dispozitivele mobile reprezentând principalul factor care influențează în mod pozitiv acest sector.

Pe măsură ce sporturile tradiționale vor fi limitate de regulile impuse de criză sanitară, multe dintre evenimente desfășurându-se fără spectator, alternativa e-sports este disponibilă non-stop, online, iar multe dintre transmisiuni fiind oferite gratuit. E-sports generează venituri la un nivel mai scăzut decât sporturile tradiționale, dar ritmul de creștere este mai bun grație posibilității de accesare a conținutului fără limită de timp și spațiu.

Competițiile e-sports nu oferă premii atât de mari precum în competițiile sportive clasice, dar numărul orelor vizionate este mai ridicat în cazul e-sports (în 2019, Twitch și Youtube au totalizat împreună aproape 12 miliarde de ore). Chiar și transmisiunile TV ale meciurilor de e-sports încep să fie din ce în ce mai atractive – meciul de Fifa20, dintre PSG și OM a fost urmărit la Canal+ de peste 200,000 de persoane. Viitorul e-sports începe să semene din ce în ce mai mult cu cel al sporturilor tradiționale, dacă nu chiar mai bine!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *