Şoseaua Norilor – Transalpina – deschisă circulaţiei rutiere în condiţii de siguranţă

 După ce în urmă cu un, a existat o incertitudine în privinţa accesului pe Transalpina, în această vară se circulă deja în condiţii de siguranţă pe cel mai frumos drum din România. Apreciem efortul celor de la CNADNR care şi în acest zile lucrează la parapeţi, la plombări, asfaltare, totul ca motorul economic în turism al judeţului Vâlcea să fie apt pentru pelerinajul montan.

Dacă mai adăugăm şi faptul că de ceva vreme un lanţ hotelier important tatonează terenul pentru Obârşia Lotrului, spunem că după ani de zile de stagnare şi regres economic pentru Vâlcea, ne situăm în preziua unui boom cu Transalpina1adevărat de proporţii.

Astfel cei care în această vară vor să calce muntele de aproape, adică să meargă pe creastă la 2000 de metri altitudine, să meargă prin nori, au o singură opţiune – Transalpina, cea mai frumoasă şoasea din România, pe porţiunea ei cu adevărat minunată de la Obârşia Lotrului la Rânca, traversând creasta montană.

Ce se poate vedea de la 2000 de metri? Nebunia florală a bujorului de munte, franjuri de zăpadă, turmele de oi în transhumanţă, măgaruşii care vin până la portiera maşinii, ienupări, Vârfurile Parângul Mare şi parângul Mic, toate căldările Căpăţânilor, izvoarele Latoriţei, Transalpina este de fapt un drum prin Rai.

„Am trecut recent pe acest drun şi este de salutat modul cum oprează CNADNR în acest an faţă de bâlbele de anii trecuţi când ne-au lăsat fără turişti”, spune deputatul Romeo Rădulescu.

Transalpina

Transalpina

La 2000 de metri există standuri comerciale cu de toate, chiar deasupra celor două urde de unde pleacă Latoriţa. Iar pentru cei care au chef de mers pe jos, pot parca oriunde şi alege un traseu de creastă spre rezervaţia Muntinu – Bora, să vadă jnepenii la ei acasă sau capătul de sus la pârtiei Transalpina.

Se poate mânca bine jos la Obârşia Lotrului ca şi dincolo la Rânca, nu trebuie decât să aveţi un aparat foto la dispoziţie şi poftă de munte. Da, e drept au apărut în aceşti ani şi alte şosele de altitudine în România, TransBucegiul şi TransRarăul şi este foarte bine că au apărut dar regina şi regele şoselelor din România vor rămâne tot Transalpina şi Transafăgăraşanul. Dacă Transafăgăraşanul care urcă la 1900 de metri altitudine are cele mai spectaculoase serpentine, Transalpina este o şosea care efectiv face balet, se joacă cu munţii, Transfăgăraşunul are o abordare agresivă a muntelui, pe când Transalpina se joacă cu muntele, îl iubeşte şi îl stăpâneşte domol. Turistul simte această Transalpina3diferenţă de stil, armonia Transalpinei care spre Rânca îi oferă însă, la rândul ei, acolo la 2.100 de metri, cele şase serpentine abrupte ale Urdelor, tipice Transfăgărăşanului, intrarea în judeţul Gorj.

Aşadar vă aşteptăm la Vâlcea pentru a savura muntele de pe drumul din Paradis, povestea şoselei romanilor şi a regilor, şoseaua care te ridică de la cota lacului Vidra la cota norilor din Parâng – Her Majesty, Transalpina

Mihai IONESCU

One comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *