Şoseaua de 2000 de metri, Transcăpăţânii, prioritate zero pentru turismul vâlcean

Proiectul şoselei de înaltă altitudine “Transcăpăţânii” prinde contur.

Autorităţile locale din Horezu şi din Mălaia împreună cu Consiliul Judeţean Vâlcea îl consideră prioritate zero în materie de turism şi spun că ar fi “cea mai mare realizare care ar închide inelul turistic Valea Oltului – Ţara Lotrului – Depresiunea Horezu – Oltenia de Sub Munte”

Valoare estimativă a proiectului se ridică la 3,5 milioane de euro, fonduri europene, neincluzând în primă etapă asfaltarea. Proiectul ar consta în carosabil din griblură, lărgime de 4 metri, rigole şi canale de drenaj.

Asflatarea ar urma să intre într-o etapă în care zona s-ar dezvolta prin pensiuni şi complexe hoteliere.

Transcăpăţânii ar atinge Masivul Ursu, Romani, Valeanu, Zmeurât, Fratoşteanu.

Ce ar putea fi mai frumos decât acest arc rutier, care pleacă de la Mănăstirea Brâncoveanului, urcă în staţiunea Vârful lui Romani,  se închină la meteora de aici, trece prin platoul Ursului, pe lângă ruinele conacului şi aeroportul Brătienilor de la Zmeuret, şi coboară în Valea Lordului Lotru?

O şosea lungă de 20 de km, care străbate cerul Vâlcii, mângâind fagii, molizii, brazii, şerpuind ca o viperă printre bujorii de munte, modelând stâncile nopţii şi culegând stele, aceasta va fi Transcăpăţânii.

Şoseaua este prinsă aşadar  în strategia de dezvoltare a judeţului  şi urmează a fi finanţată cu fonduri europene.

Importanţa ei turistică pentru Vâlcea este epocală, cu această şosea nu credem că mai poate fi detronat judeţul de pe primul loc al turismului românesc. Ce vor însemna atunci Valea Lotrului, Oltenia de sub munte, drumul staţiunilor, schiul montan, drumeţiile… ne imaginăm oare?

Mihai IONESCU

loading...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *