Se toarnă asfalt pe unul dintre cele mai înalte viaducte din Europa (Autostrada Muntenegreană)

După cum se poate vedea în fotografii, un număr mare de utilaje și lucrători sunt prezenți, iar asfaltarea este în curs.
Moračica este o minune arhitecturală și cea mai impresionantă clădire de pe autostrada Bar-Boljare.
Podul Moračica este coroana noii autostrăzi muntenegrene și unul dintre cele mai mari viaducte din Europa. care va face legătura între Podgorica și Kolašin. Odată cu construcția acestei secțiuni, timpul de călătorie între aceste două orașe va fi scurtat de la 90 la doar 25 de minute. Podul are 175 de metri înălțime (de la fundul albiei Morača până la drumul de 205 metri), 23,4 metri lățime și 960 metri lungime. Construcția este susținută de cinci stâlpi, iar dimensiunile bazei stâlpului central sunt de 33 × 26 metri. Pe toți cei cinci stâlpi ai podului, s-au turnat 10-12 metri de structură pe ambele părți. Turnarea s-a făcut în segmente de 2,5 până la 4 metri lungime. Muncitorilor i-au trebuit 10 – 12 zile pentru a turna un segment al structurii span.
Cel mai impresionant obiect al viitoarei autostrăzi, podul Moračica, va fi o adevărată atracție turistică în timpul nopții, deoarece pe ea va fi amplasată o iluminare decorativă specială.
luminarea decorativă va fi plasată pe fiecare dintre cei cinci stâlpi, precum și sub pod, ceea ce va face acest simbol al autostrăzii și mai impunător în întuneric. Acesta va fi, fără îndoială, cazul, având în vedere că Moračica se află într-o parte nelocuită a Podgorica, chiar lângă canionul Morača.
Secțiunea prioritară Smokovac-Uvač-Mateševo, pe autostrada Bar-Boljare, are o lungime de 41 de kilometri și de la 63 de metri deasupra nivelului mării, lângă Smokovac, autostrada din Mateševo atinge peste 1.100 de metri.

Media zilnică, adică traficul anual pe drumurile existente de la Bar la granița cu Serbia pe anumite secțiuni variază de la 5.100 la 8.300 vehicule cu o intensitate sezonieră anuală pronunțată care ajunge până la 20.000 vehicule. Construcția primului tronson de autostradă va costa 809,6 milioane de euro.
Din această sumă, 85%, adică 688,16 milioane de euro vor fi furnizate de Exim Bank printr-un împrumut, iar 15 la sută, adică 121,44 milioane de euro reprezintă participarea statului Muntenegru. Perioada de rambursare a împrumutului este de 20 de ani, perioada de grație este de șase ani, iar rata anuală a dobânzii este de două procente. Perioada de returnare a fondurilor necesare pentru construcția secțiunii prioritare a autostrăzii de la Smokovac la Mateševo este de 17 ani de la perioada de construcție, adică la 13 ani de la începutul exploatării sale, a arătat analiza socio-economică a proiectului respectiv.