Școala românească este o catastrofă, o fabrică falimentară în care se întâlnesc analfabeți de ambele părți ale catedrei

Școala românească este o catastrofă, o fabrică falimentară din care nici 25% din produse nu sunt vandabile pe piață. În 20 de ani de dezastru au pătruns în sistem profesori analfabeți, dudui și personaje care nu au habar nici să scrie, care nu au citit literatură, care se înmpotmolesc în științe. Profesorii buni care se apropie de pensie spun zâmbind amar…”Ce e acum mai e cum mai e dar ce urmează e prăpădul!”.
Un amalgam de Mall, de golănism, de drepturi injuste, de teorii fără fond, de botox și la eleve și la profele nurlii, de figuranți, de șmecherie, de ”coaie dă-te în mă-ta”, este un vacuum care înghite și distruge generații.
Școala nu are niciun filtru, nicio exigență, se trec elevii pe bandă rulantă, fie pentru că profii sunt la fel de catastrofali, fie pentru că se pierde norma. Se aleargă după gradații, după tot felul de șabloane. În excursii sau proiecte Erasmus, se pleacă în familii, cu soția sau soțul și cu vreo trei copii care să motiveze deplasarea. Se fac transferuri dubioase, se dau șpăgi la titularizare, se vând catedre, școlile bune sunt canibalizate de șpăgi și de parveniți. Manualele școlare sunt simpliste și abstracte, se importă modele fără fond, se lasă în urmă meritocrația și mediocrația devine titulară.
Tot sistemul este putred. Motive? Salarizare proastă, corupție, politizare, trafic de influență, nepotism, legi schimbate odată la trei ani, analafebtism funcțional. Școala nu are nicio legătură cu societatea. Și-a abandonat de mult ”enoriașii” pe stradă. Nu mai este liantul dintre familie și copii. Dacălii de azi au alte interese, doar un job la care practică mimentismul și aruncă în haos viitorul unei țări.
Dacă la medici măcar mai există triajul unui examen de rezidențiat, în învățământ poate intra orice și poate preda orice. Chiar dacă a citit în viață doar o singură carte. Sunt pofesori care scriu cu ”k”, sunt profesori care îngroașă concertele de manele iar la chefuri sunt primii pe masă și apoi…sub masă. Acestea sunt modelele pe care le văd elevii. Și atunci?
Doar 25% dintre elevi ies pregătiți și asta doar pentru că există doi factori. O mână de profesori care mai au habar de educație și o familie interesată de viitor pentru copii. Restul? O loterie a vieții.