Regionala CNAIR Oltenia ar trebui mutată de la Craiova la Râmnicu Vâlcea

Să nu omitem, în prealabil, cel mai important aspect. Şi anume: CNAIR este, de departe, cea mai slabă companie din România. De fapt, SNCFR şi CNAIR sunt, după părerea mea, cele mai înţesate instituţii ale statului, cu angajaţi incompetenţi – şi mă refer la conducere, nu la amărăşteanul cu tăvălugul şi târnacopul.

Iar una din cele mai cumplite regionale din România este cea de la Craiova; nu ştiu cum sunt celelalte din ţară, dar Craiova a dovedit, cu vârf şi îndesat, că este una catastrofală. O companie care ne ţine cu 2 cratere toată vara, pe 2 drumuri naţionale, la Olăneşti şi Bărbăteşti, în plin sezon de concedii/trafic, care ne minte, din decembrie 2017, cu reabilitarea DN 67B, pe noi, presa, 30 de primari şi 4 Consilii Judeţene. Să le fie ruşine!

O companie care nu a excelat sub nicio guvernare, a avut rezultate proaste sub toate guvernele şi care, deşi s-au încercat toate soluţiile, nu a dat rezultat. Ba da, guvernarea Cioloş i-a schimbat numele din CNADNR în CNAIR. O ironie de prost gust.

În Oltenia, regionala are sediul la Craiova, deşi, în zona de şes, problemele de infrastructură nu sunt atât de mari ca în zona montană sau subcarpatică.

Să facem un rezumat: Doljul e traversat de 7 drumuri naţionale, toate drumurile trec prin zone de câmpie, care nu implică probleme.

În timpul acesta, Vâlcea este traversată de 9 drumuri naţionale, adică DN 7, DN 7A, DN 7D, DN 67, DN 64, DN 65C, DN 67C, DN 67B, DN 73C, cele mai multe din zona Olteniei, şi este, de departe, cred eu, unul dintre judeţele cu cele mai multe astfel de artere rutiere din România.

DN 7 este cel mai tranzitat din România, peste 40.000 de autovehicule zilnic. DN 7 (Valea Oltului), DN 7D (Loviştea), DN 7A (Valea Lotrului), DN 67C (Transalpina) sunt tronsoane de munte, adică printre cele mai grele tronsoane de drum rutier. DN 67 (al Olteniei de sub Munte) este un drum submontan, DN 65C şi DN 67B sunt drumuri subcarpatice (cu alunecări etc.), DN 64 este drumul care leagă Râmnicu Vâlcea de Slatina (trafic greu între zone industriale), nu mai spunem de DN 73C (drum căzut de ani buni), care, se pare, va fi breteaua de legătură a Râmnicului cu Autostrada. Cred că sunt argumente serioase ca Regionala Olteniei a CNAIR să aibă sediu la Râmnicu Vâlcea, să fie în judeţul cu cele mai multe probleme de trafic. Mai ales în contextul în care aici se va construi şi cel mai dificil şi mai spectaculos tronson de autostradă din ţară.

Nu am abordat această problemă cu preşedintele CJ Vâlcea sau cu prefectul de Vâlcea, dar eu cred că este o temă de avut în vedere pentru conducerea judeţului – aceea de a milita la Bucureşti pentru a aduce forul decizional rutier în judeţul care are toate motivele să îl aibă.  Să păstrezi o regională într-un judeţ unde drumurile sunt la cota mării şi să vitregeşti un judeţ care chiar are nevoie, ca de aer, de investiţii mi se pare nefiresc.

Iar dacă mai precizăm că CNAIR este o companie care încheie, de regulă, anul bugetar cu jumătate din fonduri necheltuite, îţi vine să-i scoţi afară pe toţi directorii de acolo, la lopată.

Aşadar, regionala CNAIR trebuie mutată la Râmnicu Vâlcea. Este o decizie dificilă, dar care este musai să se facă pe acest criteriu. Al importanţei rutiere, al tranzitului rutier, iar Vâlcea este judeţul aflat pe locul 3 la nivel naţional la acest capitol.

Liviu POPESCU

loading...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *