Râmnicu Vâlcea s-ar putea dezvolta umitor ca punct de tranzit dar pentru asta e nevoie de o clasă politică!

Municipiul Râmnicu Vâlcea are toate șansele geografice să ajungă vreodată un important nod rutier pentru această parte de țară. Dar pentru asta trebuie o clasă politică, una cu viziune, una care privește înainte, vede strategii.

Despre ce e vorba? Despre faptul că Râmnicu Vâlcea s-ar putea afla pe unul dintre cele mai importante culoare de tranzit balcanice. Asta dacă Vâlcea și Oltul ar lucra împreună la un amplu proiect care să unească municipiul nostru de Corabia.

Deja știm că se lucrează la studiile privind Drumul Expres Tigveni – Râmnicu Vâlcea – Găneasa, de fapt, drumul expres A1 – DX 12, un drum de 100 de km. Aceste studii însă trebuie să aibă în vedere faptul că drumul poate fi prelungit până la Corabia, terenul fiind foarte ușor de contruit. Astfel am avea drumul A1 – Corabia, via Râmnicu Vâlcea.

Există discuții pentru construirea podului ”Constantin cel Mare”, la Corabia, aici acum 2000 de ani, existând un astfel de pod, construit de marele împărat roman, cel mai lung din acea vreme. Autoritățile din România și Bulgaria au în vedere construirea a 5 noi poduri peste Dunăre, dintre care unul la Corabia.

Un astfel de pod are toate argumentele pentru a fi construit dacă privim în asnamblu toată arhitectura zonei. Pentru că bulgarii vor să realizeze o autostradă până la Veliko Târnovo. Ce ar însemna astfel un culoar Corabia – Plevna – Veliko de 120 de km și de aici evident spre Sofia.  Sau direct Plevna – Sofia? Dar asta este strategia bulgarilor.

S-ar realiza astfel un important culoar balcanic de mărfuri și tranzit persoane care ar avea punct nodal la Tigveni, via Râmnicu Vâlcea. Am lega A1 direct de Sofia, prin Râmnicu Vâlcea. Sună frumos, nu? Da și nu imposibil, pentru că geografia terenului permite, există în studii drumul până la Găneasa. Deci nu rămâne decât ca autoritățile din Vâlcea și Olt să colaboreze pentru a realiza un astfel de proiect uriaș pentru regiune. Și care ar aduce avantaje totale pentru toată Oltenia. Mai ales că la Aeroportul din Craiova se lucrează din plin la un terminal uriaș, care va fi finalizat în acest an.

Sunt așadar toate ingredientele pe piață pentru a se realiza o infrastructură de top în Oltenia care ar racorda cele trei municipii Slatina, Râmnicu și Craiova și împreună la culoarul balcanic spre Sofia. Vedem asta mai ales din perspectiva a două state care mai devreme sau mai târziu vor fi state Schengen cu drepturi depline iar granița de pe Dunăre va dispărea.

Deci, ce lipsește? O clasă politică de fortă care să vadă în perspectivă, să realizeze un ADI între cele trei județe ale Olteniei și să colaboreze și conclucreze pentru un astfel de proiect major de infrastructură. Oare avem politicieni capabili de așa ceva?

Liviu POPESCU

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *