Piaţa Centrală, Platoul Central, Gara Râmnicu Vâlcea – finalizate în 2016

Mai multe investiţii publice destul de mari urmează a fi gata în acest an în Râmnicu Vâlcea, multe destul de contestate, unele am putea spune că nu îşi aveau rostul, altele dorite măcar şi prin prisma unor luni sau chiar ani de aşteptare.

Cel puţin în cazul centrului, se aşteaptă cu disperare redeschiderea traficului pe Calea lui Traian, arteră blocată de mai bine de un an, deşi foarte mulţi spun că Pasajul Cozia ar fi trebuit început primul şi, ulterior, iniţiate parcarea subterană şi gara1amenajarea platoului central. Pasajul putea fi terminat primul, eliberând traficul pe Calea lui Traian.

Oricum, în luna februarie se aşteaptă turnarea cotei zero la ambele contrucţii subterane – pasaj şi parcare, urmând ca apoi să se lucreze la tubulaturi, aeraj, parte electrică, finisaje, lifturi.

Important este că, dacă toate aceste investiţii nu vor fi definitivate până la 31 iunie, Primăria Râmnicului, adică noi, vom da înapoi miliarde de lei vechi, adică toată cofinanţarea europeană.

Piaţa Centrală s-a ridicat mai sus de radierul care a fost turnat la finele anului 2015, urmând ca aceasta să fie gata în primăvară. Piaţa Centrală este o investiţie cu fonduri locale, aici nu e cazul de returnare de fonduri. Este un proiect contestat la rândul său, mai ales pentru faptul că ar ascunde o clădire monument de început de secol XX (ne referim la Hala Vâlcea). Însă, dacă ne gândim la blocurile socialiste de jur împrejur, putem să afirmăm că atât Hala, cât şi biserica de acolo erau de mult mascate de prefacerile socialismului glorios.

garaO altă investiţie, de această dată cred că cea mai lungă şi cu foarte puţine informaţii, este Gara din Râmnic. Aici, titularul proiectului este Regionala Craiova, iar lucrările au lălăit ani buni, nici acum nu e gata, şi poate, cu ceva şanse în acest an, proiectul ultramodern al gării se va încheia.

O investiţie absolut inutilă, dacă judecăm pe palierul tranzitului feroviar din acest judeţ. Vâlcenii nu merg cu trenul departe, pentru că nu au unde. Gara ultramodernă din Râmnicu Vâlcea va fi deservită de trenurile de epocă socialistă, care vor duce niscai navetişti spre Lotru sau spre Băbeni, maxim Drăgăşani. Deci este ca şi cum ai face un palat de gală, dar acolo, în loc de valsuri, pui manele. În locul investiţiei de milioane de euro în localul şi peroanele gării, cred că se putea relua proiectul de infrastructură Râmnicu Vâlcea – Vâlcele- Piteşti, iar gara nouă se putea realiza în zona Goranu. Plus că parcul CFR va rămâne neatins de investiţii, tot un dreptunghi plin de bălării şi uitat aşa, fără niciun Dumnezeu.

Aşadar, 2016 este un an cu investiţii publice în curs de finalizare, dacă luăm în calcul pasajele rutiere, ştrandul Ostroveni, Zăvoiul, majoritatea controversate sau cel puţin aşteptate, măcar din curiozitate sau, mă rog, pentru a elibera şi descongestiona un trafic extrem de greoi din acest oraş.

AP

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *