Pe Lotul 2, Boița – Cornetu au fost făcute peste 240 de foraje dintr-un total estimat la 400

Studiile geotehnice care se execută pe lotul 2 al Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești sunt realizate în procent de peste 50%, iar unele foraje vor ajunge și la o adâncime de 260 de metri, a anunțat Compania de Drumuri într-un material care explică importanța investigațiilor geotehnice, ca „piatră de temelie” a oricărui proiect de infrastructură. Lotul Boița – Cornetu este cel mai dificil tronson al Autostrăzii de pe Valea Oltului și se află în etapa de proiectare pentru care sunt alocate 18 luni. Spre deosebire, pentru lotul 3 care este mai lung și are mai multe structuri, etapa de proiectare este de 12 luni, relieful fiind mai ușor și terenul mai accesibil.

Pe Lotul 2 Boița – Cornetu (31 km) proiectantul GeoStud trebuie să facă aproximativ 400 de foraje cu o lungime de 8.000 de metri liniari, din care a realizat mai mult de jumătate, potrivit Mădălinei Balint, manager de proiect din partea firmei Geostud.

„Echipele realizează studiile de geotehnică și mediu pe tronsonul 2 care se întinde de la Boița la Cornetu. Acest sector de autostradă parcurge forme de relief extrem de variate și care implica lucrări de teren și laborator complexe dedicate unor hidromorfologii, hidrogeologii și geologie specifice zonelor montane. Tema de proiectare geotehnică cuprinde 8800 de metri liniari de foraje, din iulie și până acum am realizat peste 50% din totalul investigațiilor propuse, adică peste 5000 de metri liniari. Din aprox. 400 de investigații au fost realizate 240 de foraje și vor fi realizate investigații inclusiv până la o adâncime de 260 de metri”, a explicat reprezentanta proiectantului.

La rândul său, directorul general Geostud, Nicolae Petru, a transmis că pe Lotul 2 a fost mobilizat tot personalul disponibil, 120 de angajați care lucrează cu 6 foraje. Mobilizarea tuturor resurselor pentru Lotul 2, deși același proiectant lucrează și pe secțiunea Autostrăzii Unirii Târgu Neamț – Iași – Ungheni, a fost criticată însă de un reprezentant al Asociației Împreună pentru Autostrada A8, Irinel Bucur. „Așadar, e clar acum de ce nu s-a avansat mai repede cu tronsonul Lețcani – Ungheni, motivul fiind faptul că, citez, Geostud a mobilizat întreg personalul de 120 angajați pt efectuarea investigațiilor pe lot 2, Sibiu – Pitești”, afirma el. (Detalii despre întârzierea secțiunii din A8, aici)

Din cei 31 de kilometri ai lotului 2 Cornetu – Boița, tunelurile au o lungime totală de 5 kilometri. Ecoductul trece peste DN 7, Calea Ferată și Râul Olt pentru a permite deplasarea carnivorelor mari.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *