Ovidiu Popa: Drumul expres Tigveni – Găneasa poate face parte în viitor dintr-un amplu proiect de transport pan-european România – Bulgaria

Vicepreședintele PNL, Ovidiu Popa răspunde unor critici care reclamă inutilitatea unui drum expres Tigveni – Găneasa, susținând că acest sector de drum poate face parte dintr-un amplu culoar care să scurteze distanțele dintre Bulgaria și România.
”Am văzut câteva opinii exprimate pe tema acestui drum și care reclamă lipsa de prioritate a unui astfel de drum. Dimpotrivă aș spune eu. Acest drum poate fi baza unui nou culoar de transport european care să desfacă o nouă legătură rutieră cu Bulgaria și cu sudul Europei.
De exemplu, la această oră există mai multe discuții despre finanțarea a cinci noi poduri peste Dunăre, între România și Bulgaria. Iar unul dintre cele 5 poduri ar urma să fie ridicat la Corabia. Să mergem pe această logică. Dacă vom avcea acest drum Tigveni – Găneasa, în județul Olt acest drum poate fi continuat pe cei 70 de km dintre Găneasa și Corabia.
Astfel între Tigveni și Bulgaria ar fi 170 de km. Deci 170 de km între Autostrada A 1 și Bulgaria. Iar de la Corabia până la A2-ul bulgar sunt 130 de km. Pe A2 până la Sofia sunt 89 de km. Bulgaria ar putea astfel construi o autostradă de la podul Corabiei până aproape de Iablanița (A2) și atunci între Sofia și Tigveni am avea o șosea rapidă de 389 de km.
Un drum care s-ar putea parcurge astfel în maxim 3 -3 ore jumătate. Rezultând un nou culoar de transport pan-european. Dar pentru asta trebuie să existe viziune, să avem o strategie, Vâlcea și Oltul să lucreze împreună pe acest palier iar Bulgaria să se ralieze unui astfel de demers. Dar dacă noi ne punem singuri bețe în roate, atunci slabe speranțe”, spune Ovidiu Popa.
Declarația lui Ovidiu Popa vine ca răspuns după ce Horațiu Cosma, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor, în timpul ministrului Drulă a declarat că nu ”vede oportunitatea unui drum expres între Tigveni și Găneasa”