Orașul Brezoi va avea gaze, susține primarul Robert Schell

Oraşul Brezoi este aflat la confluenţa a două regiuni istorice cu puternice tradiţii în zona alpină a Vâlcii și a reuşit în ultimii ani, să existe pe harta României, să schimbe ponositul oraş industrial de final de veac XX, într-un cochet centru cultural şi urban, redefinindu-se pe geografia Vâlcii şi pornind serios pe axa turistică.

Brezoi este fostul oraş de graniţă de până la 1900, un colorit pestriţ de italieni veniţi în industria forestieră, cap de mocăniţă până la 1950, un compozit industrial care combina atât căutători de aur, lemnari, plutaşi, tot felul de bande de hoţi, ciobani, un oraş extrem de “pastelat” semânând mai degrabă vechilor orăşele ale vestului american decât unul românesc.

Bogaţii erau de regulă proprietarii de păduri, şi hanuri, un fel de antreprenori locali care făceau şi legea în zonă. Anii comunismului au industrializat masiv zona şi au construit aici, un fel de urbanism proletar, înrădăcinând coloniile de muncitori care au venit fie în industria extrarctivă, fie forestieră, fie hidrotehnică, odată cu regularizările de pe râul Lotru.

Colaspsul celor 3 industrii după 1990 a dus un declin uriaş al vieţii locuitorilor, al oraşului, Brezoiul devenind nu doar un oraş prăfuit dar chiar un pol al sărăciei pe harta Vâlcii.

Brezoiul azi este un oraş cochet, curat, cu străzi frumoase, mărginite de flori, arbuşti, case renovate, pensiuni în creştere, cu piste de biciclete în construcţie, chiar şi blocurile socialiste au fost domesticite prin tot felul de picturi.

Este un oraș campion al atragerii de fonduri europene, administrația Schell reușind schimbarea radicală a acestui vechi târg, transformându-l într-o veritabilă capitală a nordului.

”Vestea bună pe care le-o oferim locuitorilor este că în următorii 2 ani vom avea gaze naturale. Peste 2000 de branșamente sunt semnate ca precontract, astfel că majoritatea locuitorilor vor fi racordați la rețeaua de gaze naturale. Ce înseamnă asta? Vom scăpa de imaginea balcoanelor pline cu lemne de foc, de sobele și țevile care ies prin pereți afară. Înseamnă confort, înseamnă o industrie care se poate dezvolta altfel, înseamnă un salt în civilizație, înseamnă calitatea vieții”, spune primarul Robert Schell.

Magistrala de gaze va avea 30 de km, vor fi cel puțin 2000 de branșamente.

Totodată prin CNI, în Brezoi a fost aprobată reabilitarea clădirii liceului precum și a dispensarului medical.

Un oraş în care tranzitul pe Valea Lotrului foarte crescut în ultimii ani îşi pune amprenta, prin dezvoltarea industriilor conexe turismului. Brezoiul a devenit un centru cultural, având cel mai reuşit festival internaţional de blues, care a încheiat a 2 ediţie şi o pregăteşte pe a treia…

Există o dinamică a serviciilor în micul oraş de munte, un patrimoniu redescoperit, spaţii de agrement de la Gura Lotrului şi până la Vasilatu. Administraţia este precoupată pentru a spori confortul urban şi pentru a face din Brezoi o staţiune turistică montană. 

One comment

  • Laicauf Dumitru

    Ăsta-i visător dom’le. Își deapănă visele pe seama suferinței oamenilor. Chiar nu se găsește cineva să-l aducă cu picioarele pe pământ, să ne mai lase cu organizarea de sindrofii și planuri de dezvoltare turistică. Locuitorii ăstui oraș au nevoie de locuri de munca, de condiții mai bune de viață de surse sigure de trai. Nu poți să te bazezi doar pe un turism sezonier și acela dedicat comercianților și deținătorilor de pensiuni sau alte spații de cazare.
    Au fost, în trecutul nu prea îndepărtat, intenții ale unor investitori de a deschide spatii de producție industrială, dar una din condițiile esențiale era existența alimentării cu gaze. Dacă de atunci se demarau acțiunile pentru acest important/esențial detaliu astăzi situația ar fi fost incomparabil mai bună pentru locuitorii orașului. Vă dați seama omul aista e de 12 ani și jumătate edil al urbei noastre și abia acum doar ne promite că localitatea va fi racordata la rețeaua sudică de alimentare cu gaz.
    Este inadmisbil să faci investiții de o asemenea anvergură care sunt nerentabile și aducătoare/creatoare de probleme/cheltuieli mari de întreținere pentru buna lor functionalitate, cu referire la autobuzele hibrid și nicidecum electrice cum lasa să se înțeleagă cu mult timp in urma primarul actual al localității. Brezoienii au fost prostiți de promisiunile mincinoase ale acestuia. Aceste autobuze vor veni echipate atât cu motoare cu combustie cât și cu cele electrice, deci care vor necesita intervenții și cheltuieli mai costisitoare decât la un autobuz clasic și mult mai mari decât la unul electric.
    Cu privire la cealaltă investiție de mare dimensiune, pista de biciclete, aceasta nu are nicio relevanță în îmbunătățirea condițiilor de viață pentru locuitorii localității Brezoi, dimpotrivă ea va necesita cheltuieli semnificative pentru întreținere.
    In concluzie trebuie spus că aceste investiții sunt menite să asigure pe diferite căi surse de finanțare a unui partid politic.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *