O sugestie pentru Primăria Râmnicu Vâlcea: Ar trebui să înceapă un amplu proiect, Centura de Vest a municipiului
Nu sunt nici analist de trafic sau cum s-or numi aceştia, sunt doar un conducător auto şi realizez că pe zi ce trece traficul din Râmnicu Vâlcea devine infernal.
Doar azi, pentru că un sens de mers de pe Bulevardul Tudor Vladimirescu era blocat, deoarece se asfalta în zona sensului giratoriu, întreg oraşul a devenit o uriaşă parcare. Adică toate străzile oraşului erau umplute la refuz şi se circula cu maxim 20-30 de km la oră.
Bun, este de salutat complexul rutier, pasaj plus bretele din zona gării dar asta a rezolvat oarecum traficul din această parte a oraşului. Deşi şi aici strada Ferdinand devine una extrem de aglomerată şi din păcate are doar 2 benzi.
Zona nevralgică rămâne Calea lui Traian, pentru că această arteră preia tot traficul pe axa sud nord. Toţi care tranzitează oraşul dinspre Râureni spre Călimăneşti sau mai larg spus dinspre Drăgăşani sau judeţul Olt spre Sibiu, folosesc Calea lui Traian. Ne referim la maşinile de tonaj mic şi mediu
Niciunul nu foloseşte centura de est a oraşului, pentru că înseamnă un ocol destul de mare, plus că este formată din 2 benzi pe sens, plus că ea aduce cu traficul Bucureştiului (DN 7). Asta ar mai lipsi nu?
În aceste condiţii traficul pe Calea lui Traian dă pe lături, azi dimineaţă cozile la giratoriu de la Prefectura Vâlcea se întindeau până la cel de la Dacia, şi, invers, până la semaforul de la Lahovary.
În acest caz ce este de făcut? Ca să nu mai spunem de faptul că cei care merg spre Olăneşti, nu au încotro şi trebuie să intre în oraş pe Calea lui Traian. Nu doar Olăneşti, acolo sunt 3 localităţi care adună nu mai puţin de 20.000 de locuitori (Olăneşti, Vlădeşti şi Păuşeşti Măglaşi, plus cartier Stirbey Vodă)
O idee mai veche dar pe care administraţia trebuie să o ia serios în calcul pentru că altfel va ajunge în doar 5 ani, să se confrunte cu un oraş blocat, trafic paralizat.
Centura de Vest. O arteră obligatorie, de tip drum expres care trebuie să înceapă de undeva din zona Troianu, să meargă spre stânga, să ocolească oraşul spre vest, după Petrişor, pod peste Olăneşti, ocol dealul Capela (zona Aranghel) şi să revină în Calea lui Traian, în zona Bujoreni.
Un fel de drum expres care să fie mult mai tentant pentru cei care tranzitează oraşul, decât Calea lui Traian și un drum care să asigure din start descărcarea spre cele trei localități de care am vorbit (Olăneşti, Vlădeşti, Păuşeşti).
Este un proiect ambițios, destul de costisitor (exproprieri, etc, poduri, pasaje) dar care ar trebui deja să fie în mapele administraţiei. Orice întârziere la un astfel de proiect înseamnă o bombă cu ceas.
Liviu POPESCU
Perfect de acord. La acelasi lucru ma gandeam si eu azi traversand orasul dinspre sud, spre Sibiu.