Nu lăsaţi Vâlcea sufocată de faliment!

 

Domnule Preşedinte, Doamnelor şi Domnilor Deputaţi,

Judeţul Vâlcea este greu încercat din punct de vedere al locurilor de muncă şi al bunăstării oamenilor, SC Oltchim SA, ultima mare platformă chimică din proprietatea statului român, aflându-se în insolvenţă de peste doi ani de zile. Singura şansă imediată de relansare economică pe Valea Oltului este valorificarea potenţialului turistic excepţional, pe care îl oferă cadrul natural din zonă, iar în acest sens, este esenţială finalizarea acţiunii de reabilitare a şoselei de culme Transalpina, cea mai înaltă şi mai pitorească cale rutieră din ţară. Din păcate, lucrările se află în blocaj de o foarte lungă perioadă de timp. La peste doi ani şi jumătate de la emiterea ordinului de sistare al lucrărilor, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) nu a organizat o nouă licitaţie pentru repararea acestui drum naţional, întrucât nu a reziliat la timp contractul încheiat pentru acest proiect în anul 2008 cu compania Romstrade, constructor aflat în prezent în insolvenţă. În această iarnă, în timp ce CNADNR susţinea că a deschis o acţiune de reziliere judiciară a acestui contract, pentru a putea organiza o nouă licitaţie pentru finalizarea lucrărilor, administratorul judiciar al insolventei Romstrade afirma că nu a primit nicio citaţie de la tribunal cu privire la rezilierea contractului, dar şi că lucrările nu au continuat întrucât CNADNR nu a obţinut autorizaţia de construcţie şi avizul de mediu pentru acest proiect. Ultima ştire oficială din partea CNADNR privind acest subiect o avem din această primăvară, când am fost informaţi printr-un comunicat că a fost emisă pe 17 martie o Ordonanță Președințială privind preluarea provizorie a amplasamentului în vederea urgentării demarării unor lucrări de consolidare. Astfel, prin preluarea provizorie a amplasamentului DN 67C, Bengeşti – Sebeş de la firma Romstrade, urmau să fie executate reparaţii de strictă necesitate pentru conservarea lucrărilor şi menţinerea viabilităţii, în vederea asigurării unui trafic rutier în condiţii de siguranţă. Din păcate, cu toată degradarea actuală a drumului, pusă pe seama lucrărilor executate şi neconservate la timp de către antreprenor, nu remarcăm începerea în forţă a reparaţiilor la poduri, podeţe, ziduri de sprijin, rigole, şanţuri sau parapete, ce au o importanţă majoră în protejarea drumului, stabilizarea versanţilor, cât şi în colectarea şi evacuarea apelor. Prin urmare, ca şi anul trecut, riscăm să treacă un nou sezon turistic de vară cu Transalpina închisă pe motiv că există pericol potenţial de cedare a drumului sub acţiunea traficului. Această situaţie ar fi o adevărată tragedie pentru unităţile de cazare din vestul şi nordul judeţului Vâlcea, dar şi din Gorj, Alba sau Hunedoara. Riscăm astfel să ne confruntăm cu noi mişcări spontane de protest, similare cu cele din anul trecut, când proprietari de pensiuni, hoteluri şi cabanieri au ieşit în stradă şi au ameninţat cu plângeri penale conducerea CNADNR pentru închiderea Transalpinei în plin sezon turistic. În concluzie, cer şi pe această cale autorităţilor responsabile să nu împingă spre faliment sutele de întreprinzători în turism care s-au pregătit pentru fluxul mare de vizitatori din timpul verii şi să-şi concentreze toate eforturile şi resursele pentru finalizarea cât mai grabnică a celor 15% lucrări de reabilitare rămase neefectuate pe Drumul Naţional 67C.

 

Romeo RĂDULESCU, Deputat Neafiliat Circumscripţia electorală nr. 40

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *