Municipiul Drăgașani prezent în industria auto, două mari concerne străine produc aici, piese și subansamble auto

Grupul italian Magnetto Wheels este cel mai mare producator de roti din Europa

MW Romania produce aproape 5 milioane de jante auto în fiecare an. Grupul Magnetto Wheels a cumpărat la începutul anului 2000, prin divizia sa, Fergat SpA, pachetul majoritar de acţiuni al fostei societăţi Roţi Auto Drăgăşani. În total, grupul italian Magnetto Wheels a investit în unitatea vâlceană peste 45 milioane de euro (fonduri direcţionate pentru realizarea unui program general de retehnologizare a societăţii), iar pentru viitor urmează să fie alocate alte milioane de euro pentru investiţii.

La Drăgăşani a fost transferată o linie de producţie dezafectată din Italia, ca urmare a reorganizării grupului italian pe baza unei strategii care vizează relocarea producţiei către ţări unde costurile cu forţa de muncă sunt reduse. Totodată, la fabrica de la Drăgăşani au fost transferate şi o parte din contractele pe care SC MW România SA Drăgăşani le avea cu mai mulţi producători auto din Europa

Grupul industrial Coskunoz din Turcia investeşte 20 de milioane de euro în construcţia unei fa­brici de componente pentru in­dus­tria auto, la Drăgăşani, în ju­deţul Vâlcea, aproape ju­mă­tate din investiţie fiind sus­ţinută de un ajutor de stat. Investiţia Coskunoz de­vine astfel al patrulea pro­iect industrial cu capital tur­cesc sprijinit cu ajutor de stat în ultimii trei ani, potrivit unei analize a ZF

Coșkunöz Holding, care activează în industria furnizoare de componente auto în Bursa, va produce piese pentru fabrica Renault din România.

Investiția de 20 de milioane de euro în Dragasani-România, va fi pusă în exploatare într-o zonă de 13.000 de metri pătrați. Fabrica este planificată să înceapă producția în masă în 2021 și se așteaptă să aibă o cifră de afaceri inițială de 37 de milioane de euro cu o capacitate de prelucrare de 27 mii tone oțel pe an în prima fază.

Într-o conferință de presă, Aptsan Saner, directorul general al Coșkunöz Metal Form, a reamintit că au înființat MA Coșkunöz în 2002 pentru a satisface nevoile industriei de aprovizionare cu automobile. Saner a declarat că aceste instalații au o capacitate de procesare de aproximativ 20 mii tone de oțel pe an.

  • „Am accelerat proiectele noastre de investiții externe pentru a ne crește prezența pe piața mondială. Investim în România în total 20 de milioane de euro și va fi un exemplu de succes. Am devenit cea mai mare companie furnizoare de componente pentru automobile din Turcia”.

CEO-ul Coșkunöz Holding (CEO) Erdem Acay a declarat că a înființat Coșkunöz Alabuga în Rusia în 2014. Acay a declarat că au obținut succesul așteptat în Rusia: „Am vrut să facem cu MA Coskunoz un pas înainte cu experiența pe care am câștigat-o din investiția noastră în Rusia.” (Hayat.ro)Sursa: Cu sprijinul consilierilor economici din rețeaua externă a MMACA

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *