Municipiul Drăgăşani lovit economic din cauza pandemiei, în domeniul viticol atât la capitolul vânzări cât şi în turism

Un domeniu economic vital în municipiul Drăgăşani are probleme mari din cauza pandemiei de Coronavirus. Şi anume, industria vinului, o industrie care a cunoscut o lovitură uriaşă odată cu închiderea lanţurilor de restaurante, a turismului hotelier.

Vânzarile de vinuri au scăzut dramatic odată cu închiderea restaurantelor şi anularea evenimentelor şi tot brusc s-a oprit şi turismul viticol, iar proprietarii de crame spun că distribuitorii au depozitele pline cu vin, iar cea mai mate temere a lor este că se vor face discounturi uriaşe şi promoţii ridicole, pentru a “scapa” de stocuri.

O adaptare rapidă, cu un plan realist, este necesară în perioada următoare pentru a reporni economia în general, dar şi viticultura în particular. O parte dintre producătorii din Drăgăşani au mai experimentat alte situaţii de criză şi au reuşit să treacă cu bine peste. Unii jucători – mai noi sau mai vechi – sunt optimişti, deşi nu au încă soluţii. Alţii se reinventează în online, pariind atât pe livrări, cât şi pe degustarea vinurilor în mediul virtual, pentru a nu pierde contactul cu consumatorii pe care au reuşit în ultimii ani să-i aducă mai aproape de vinurile de calitate.

Cei din domeniu speră însă ca această pandemie să fie şi un semnal de alarmă pentru autorităţi în sprijinirea sectorului viti-vinicol care ne poziţionează pe locul 13 mondial la producţia de vinuri.

“Previziunile noastre nu sunt cele mai optimiste. Piaţa îşi va reveni treptat şi mult mai lent comparativ cu alte domenii. În momentul acesta toţi distribuitorii au depozitele pline cu vin, cramele sunt de asemenea pline – sunt foarte puţini producători care au lansat vinuri din 2019 şi în câteva luni avem o nouă recoltă. Teama noastră cea mai mare este că, în dorinţa de a “scapa” de stocuri, se vor face discounturi uriaşe şi promoţii ridicole, fără o strategie în spate”, spune Raluca Bauer, co-proprietar Crama Bauer din podgoria Drăgăşani.

Astfel, comunicarea între producători, vinoteci, magazine online şi canalele specializate este acum mai importantă ca oricând, spune ea.

În această perioadă în care restaurantele şi barurile s-au închis, opţiunile sunt limitate pentru unii jucători la magazinele de specialitate. Acestea s-au dotat corespunzător pentru a servi clienţii, însă optează cât mai mult pentru comenzile online, iar pe o parte dintre acestea le livrează cu angajaţii personali.

Pentru producătorii locali de vinuri, piaţa românească este cea mai importantă. Exporturile reprezintă doar 5% din producţia actuală de vin, una dintre cele mai mici ponderi din Europa, deşi România este unul dintre cei mai mari producători din Europa.

AP

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *