Moment istoric pentru Vâlcea: La această oră, se lucrează pe toate loturile Autostrăzii Sibiu – Pitești (2,3, 4 și 5)

Mai puțin pe primul, care sunt finalizate de un an jumătate. În schimb pe celelalte 4 loturi se lucrează, asta este cel mai important.

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) anunță că au început lucrările de defrișare pe lotul 2 al Autostrăzii Sibiu-Pitești, urmarea emiterii ordinului de ministru pentru scoaterea din fondul forestier, precizează Bogdan Alexandru, coordonatorul proiectului.

Potrivit CNAIR, secțiunea 2 a Autostrăzii Sibiu – Pitești (Boița – Cornetu) are o lungime de 31,33km, iar antreprenorul turc este Asocierea dintre Mapa Insaat Ve Ticaret AS și Cengiz Insaat Sanayi Ve Ticaret AS.

Coordonatorul proiectului, Bogdan Alexandru, a precizat că speră ca în luna mai a anului 2024 să se înceapă lucrările la viaductul Boița, parte din autostrada Sibiu-Pitești.

 

Pe lotul 3 au început lucrările de decopertare pe zona Cornetu – Racovița și se lucrează din plin la organizarea de șantiere de la Cornetu. Lucrările de defrișare pe toată Valea Băiașului sunt și ele în grafic. Webuild a început să aducă utilaje în zonă.

Pe lotul 4 lucrările au ajuns la aproape 18% și se avansează la cele două tuneluri Daniela și Alina, pe sub dealul Momaia, austriecii de la PORR, lucrând în 4 schimburi.

Iar pe lotul 5, lucrările au depățit 60% și se așteaptă o inagurare parțială la finalul acestui an, pe jumătate (15 km) din lungimea tronsonului.

Acum 5 ani părea încă o utopie această autostradă, când întârziau avizele e mediu, când politicienii de la București încercau să mute tot coridorul de transport. Din fericire, nimic nu s-a întâmplat decât faptul că s-au pierdut ani mulți, cel puțin 7 ani, pentru această autostradă. Vitală pentru județul Vâlcea.

Anul 2024 este anul care va intra în istoria economică a județului nostru ca punct de referință, an în care toate avantajele care decurg din construirea Autostrăzii se vor cunatifica în uriașe investiții pentru viitor.

Rămâne în sarcina autorităților locale, județene și a Bucureștiului grăbirea celor două investiții: Reabilitarea cât se poate de repede a DN 73C pe porțiunea Golești – Tigveni și realizarea Drumului Expres Tigveni – Râmnicu Vâlcea, în primă fază.

One comment

  • In paralel cu autostr.sibiu pitesti trebue facuta si conexiunea cu rm.vilcea din nodul tigveni pentru evitarea dealului negru,si chiar la 2 benzi pe sens.Referitor la autostrazi in rominia este timpul sa trecem la trei benzi pe sens.Alta sosea care trebue largita la 2 benzi pe sens este rvilcea- tg.jiu,care este foarte aglomerata,cu ocolirea dealurilor de la costesti,si pietrari.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *