Loredana Predescu: După pandemie, evaluările din învățământ ar trebui să fie mult mai dese
În sistemele performante de învățământ au loc evaluări săptămânale, lunare, semestriale ( tezele) și anuale. La noi, sunt cu atât mai necesare cu cât în urma pandemiei problemele sistemului de învățământ s-au acutizat si trebuie să știm nivelul real de pregătire al elevilor.
Toate tipurile de evaluări au drept scop stabilirea nivelului atins de elev la un moment dat, precum și modalitățile de intervenție acolo unde se constată regres școlar și, de asemenea, sunt mijloace în stabilirea progresului elevului. Totodată, evaluările reprezintă și un instrument prin care profesorul își poate ajusta actul didactic.
Evaluarea elevilor nu doar măsoară nivelul lor de învățare, dar îl și susține. O evaluare eficientă pune la dispoziția elevilor, a cadrelor didactice și a responsabililor de politici educaționale informații referitoare la nivelul de cunoștințe și competențe ale elevilor, contribuind la identificarea aspectelor ce necesită îmbunătățiri la nivelul strategiilor de predare – învățare și la nivelul politicilor educaționale.