Începe execuția lotulului 5 al autostrăzii Sibiu – Pitești; peste 1000 de locuri de muncă disponibile

Lucrările pe secțiunea 5 Curtea de Argeș – Pitești din cel mai important proiect rutier al României vor începe într-o lună, maximum două, potrivit ministrului Transporturilor Cătălin Drulă. Acest tronson din Autostrada Sibiu – Pitești va fi construit de firma italiană Astaldi

“La Pitești – Curtea de Argeș, lotul 5, este semnat cu o firmă italiană contractul. Într-o lună sau maxim două încep lucrările acolo și din ce am mai avut experiență cu ei în România, merg repede când au front de lucru”, a spus Cătălin Drulă, invitat la o emisiune Digi FM. Șeful Transporturilor a trecut în revistă stadiul fiecărui lot din viitoarea autostradă de pe Valea Oltului.

“La Sibiu – Boița va fi gata la finalul anului viitor, se lucrează bine, conform contractului, e în termen. Pe Tigveni – Curtea de Argeș, au fost contestații cu o firmă din China, în vreo 2-3 zile se dă câștigătorul. Dacă nu vor fi contestații, se poate semna contractul. Loturile 2 și 3 sunt în licitație. Lotul 2 e mai greu, că e în defileul Oltului. Se va alege o listă scurtă cu 5 – 6 ofertanți în câteva săptămâni. Mă bucură că e atât interes. Va fi cel mai greu proiect”, a menționat Cătălin Drulă.

Preconizata începere a lucrărilor pe tronsonul 5 Curtea de Argeş – Piteşti aduce veşti bune şi pe piaţa forţei de muncă. “Având în vedere că pe distanţa aceasta sunt foarte multe lucrări de artă, poduri, viaducte, constructorul va deschide o fabrică pe teritoriul judeţului- probabil la Bascov, pentru aceste elemente de artă urbană. Din discuţiile pe care le-am avut, ar putea fi vorba despe crearea a 1000 de locuri de muncă pe toată perioada şantierului, inclusiv prin această fabrică”, a mai explicat prefectul de Argeş, Emanuel Soare.

Citeste mai mult: adev.ro/qoxq8j

Amintim că pe 11 mai 2020 a fost semnat contractul de proiectare și execuție pentru secțiunea 5 din Autostrada Sibiu – Pitești cu firma italiană Astaldi. Valoarea de atribuire a contractului este de 1,71 miliarde de lei fără TVA, față de cea estimată de 1,83 miliarde de lei, fără TVA.

În conformitate cu prevederile contractuale, durata de realizare a acestui contract este de 60 luni, respectiv: 12 luni perioada de proiectare și 48 de luni pentru execuția lucrărilor. Perioada de garanție a lucrărilor ofertată de ASTALDI SpA este de 120 de luni (10 ani), a anunțat CNAIR.

Traseul acestei secțiuni în lungime de 30,35 km începe în zona localităţii Curtea de Arges si contiuă paralel cu râul Argeș până la actuala centură a Municipiului Pitești. Viteza de proiectare este de 120 km/h, iar platforma autostrăzii este de 26,00 m lătime. Principalele lucrări de artă constau în construcția a 12 poduri, un viaduct, 6 pasaje, 3 Noduri rutiere, un Spațiu de Servicii,  un Centru de Întretinere și Coordonare, o Parcare de Scurtă Durată.

Pe 14 aprilie 2019, CNAIR a semnat contractul de proiectare și execuție pentru secțiunea 1, Sibiu – Boița, în lungime de 13,17 km cu austriecii de la Porr.

Pentru Secțiunea 2, Boița – Cornetu, în lungime de 31,33 km și Secțiunea 3, Cornetu – Tigveni, în lungime: 37,40 km, este în derulare etapa de precalificare a firmelor care și-au depus candidatura.

Pentru Secțiunea 4, Tigveni – Curtea de Argeș, încă nu a fost desemnat un câștigător.

Autostrada Sibiu – Piteşti va avea o lungime de 122,11 kilometri şi va fi împărţită în cinci loturi, Sibiu – Boiţa, Boiţa – Cornetu, Cornetu – Tigveni, Tigveni – Curtea de Argeş şi Curtea de Argeş – Piteşti, va avea opt noduri rutiere şi nouă tuneluri. Autostrada Sibiu – Piteşti este o parte importantă a Coridorului 4 Pan-European, care traversează ţara de la vest la est.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *