În cazul autostrăzii Sibiu – Piteşti trebuie să gândim raţional şi fără subiectivism

Am ales un comentariu coerent şi aplicat asupra autostrăzii Sibiu – Piteşti, scris de Cătălin Mărăcine. Merită să fie lecturat.

Cred că trebuie să gandim raţional şi fără subiectivism.

Daca o sa dorim fiecare sa „descalecam” de pe autostrada direct in curte, o sa facem o autostrada care in loc sa ne avantajeze, ne va dezavantaja. Observ ca sunt si doua variante de traseu care tranziteaza Calimanestiul, P.N. Cozia….si continua spre Sibiu prin defileul Oltului. Una se apropie dinspre Daesti, alta dinspre Salatrucel. Se abat destul de mult de la traseul firesc…asta insemnand un traseu mai lung si muuult mai greu de executat, insemnand traversarea Parcului National Cozia….avize, de mediu, contestatii, taraganari, timp de executie marit…sanse mari de abandon.

Pe langa toate astea, din punctul meu de vedere, oricum aceste trasee nu favorizeaza municipiul Rm Valcea. Nodul rutier principal ar fi undeva in Daesti, unde nu sunt deloc indeplinite conditiile pentru preluarea traficului ce doreste sa abandoneze autostrada in acel punct si mai ales pe cel ce doreste sa intre in autostrada. Zona Calimanesti-Caciulata-Cozia are un anumit specific. O autostrada care sa o „rascoleasca” la modul asta, nu cred ca ar ajuta-o foarte mult. Ba dimpotriva.

Asa ca punad toate cap la cap, cu bune, cu rele….cred ca traseul firesc este Pitesti-Curtea de Arges, Suici, Perisani, Cornet, apoi pe valea Oltului spre Sibiu. Este mai scurt, mult mai ieftin, timp de executie mult mai scurt, expropieri mai putine si mai ieftine. Se evita astfel o nefireasca traversare a Parcului National Cozia. Traseul rosu pare de departe cel mai firesc. Deci….nu sunt de acord cu ce se spune in articol (editat de Râmnicu Vâlcea Week. n.r).

Cred ca trebuie sa facem lobby, dar nu pentru ceea ce sugereaza autorul articolului, ci pentru o bretea ( in regim de drum expres) care sa lege traseul 1 (traseul firesc) de Rm Valcea. Si pentru ca nu e prima data cand discut pe tema asta, raspunsul meu ramane la fel. Breteaua trebuie sa se desprinda de autostrada in zona Tigveni si sa descalece in zona Peco Boromir din Budesti. Acolo unde este si o unitate militara. Cu traversare subterana (gen Bascov) pe sub E81 se poate face o debusare-preluare corecta a traficului spre zona industriala a orasului sau mai departe spre-dinspre Tg Jiu sau sudul judetului. Inclusiv cu aceasta bretea, costul variantei 1 (rosu) este mai mic decat variantele prin P.N. Cozia, traseul mai firesc, mai practic, iar interesele valcenilor mult mai servite.

Cătălin Mărăcine

loading...

One comment

  • Florin Alexandru

    Felicitari Catalin Maracine!…un articol ce dovedeste un simt practic si maturitate..un raspuns la ceea ce asteapta ” Strada” si nevoile societatii moderne…Romania are nevoie de asemenea oameni…care sa puna punctul pe I…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *