În 32 de ani, Guvernele României au realizat doar o singură mare investiție în județul Vâlcea

Deși a avut trei premieri, Vâlcea nu a beneficiat de nicio investitiție mare guvernamentală în județ, cu o singură excepție. Da, în 32 de ani, în județul Vâlcea nu s-a realizat nicio investiție de infrastructură mare – drumuri, căi ferate, etc. Guvernele României au evitat Vâlcea.

Lipsa de investiții în infrastructura mare nu atrage investitori. Nimeni nu vine într-un județ în care lucrurile sunt cârpite sau se produc mici investiții cu buget local. Insuficiente pentru a rupe gura târgului.

În 32 de ani nu s-a investit în niciun drum, în condițiile în care prin Vâlcea trec nu mai puțin de 8 drumuri naționale (DN 7, DN 7A, DN 64, DN 67, DN 65C, DN 67B, DN 67C, DN 73C). În afara celor 20 de km de pe Transalpina și o bandă în plus pe Dealul Negru, în rest sunt aceleași drumuri de 32 de ani, deși traficul a crescut în mod exponențial.

Căi ferate nu mai spun, suntem printre puținele județe care au pierdut căi ferate în loc să se adauge.

Autostrăzi? Abia după 30 de ani urmează să se pună în practică după aproape 50 de ani, de la angajamentele României, culoarul Sibiu – Pitești.

la nivel hidro, cu greu am reușit să terminăm în 30 de ani, două hidrocentrale de putere medie (Cornetu și Robești), investiții începute în 1988 și 1989.

Avem 11 orașe și doar trei au centuri (două cosntruite până în 89, Călimănești și Râmnicu Vâlcea dar traficul pe cele două este criminal, una singură amenajată în Drăgășani).

Singura investiție a guvernului în Vâlcea este domeniul schiabil, o lucrare realizată în 10 ani! Adică în rate, ceea ce a dus la o exploatare destul de greoaie a acestuia. Dar, se vede ce înseamnă o investiție a statului în economie – Cum a reușit Domeniul Schiabil să funcționeze, Vâlcea a urcat în top național turiști sosiri, de pe locul 13 pe locul 7.

Să ne întoarcem la Autostrada Sibiu Pitești, o cale de acces care însă nu prea avantajează cât ne-am dori de mult județul. Pentru asta trebuie ulterior ca proiect separat și asta este misiunea autorităților vâlcene realizarea a trei noduri (descărcări) – Câineni, Perișani, Cepari. Aceste trei noduri sunt vitale pentru economia județului Vâlcea (Țara Loviștei pentru primele două și Runcu, Râmnicu Vâlcea, al doilea)

Mi-a venit în minte acest articol după ce am văzut ministeriabilii prezenți la Ciunget. O mare realizare a industriei românești, din anii 70.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *