Finalizarea studiului de fezabilitate al Autostrăzii Sibiu – Piteşti pe 15 iunie 2016

Studiul de Fezabilitate pentru cele două tronsoane de capăt ale autostrăzii Piteşti – Sibiu, ce avea termen de predare pe 15 decembrie, a fost amânat până în iunie 2016, a anunţat miercuri ministrul Transporturilor, Dan Costescu. Oficialul a spus că măsura vine după recomandarea consultantului extern, care a cerut ca procedura să nu fie grăbită şi să se facă şi forajele geologice. Potrivit ministrului, SF-ul pe capete va fi predat la pachet cu restul documentaţiei şi pe loturile din mijloc, astfel încât debutul primelor lucrări ar putea fi în ianuarie 2017.

„Consultantul extern a recomandat să extindem această perioadă până la următorul termen, până la 15 iunie. Pentru a nu grăbi aceste lucruri. Tocmai pentru că au fost sărite din cursul firesc al lucrurilor forajele geo care, se pare, că au fost şi problema la Orăştie – Sibiu. Au cerut să nu devansăm aceste capete, să aşteptăm până în iunie, când se face şi restul, pentru a avea un studiu complet”, a declarat Dan Costescu, în cadrul dezbaterilor din Parlament cu societatea civilă, pe marginea proiectului de buget.

„Asta înseamnă că, în vară, vor putea fi demarate, după SF, licitaţiile pentru proiectare şi lucrări, asta înseamnă că, la 1 ianuarie 2017, vor putea practic începe lucrările”, a spus Costescu.

Studiul de Fezabilitate pentru Sibiu – Piteşti a fost contractat pe 15 iunie 2015 cu Asocierea Spea Ingineria Europea S.A. Milano Italia Sucursala Bucureşti – Tecnic Consulting Engineering Romania SRL, pentru circa 6,5 milioane de euro. Termenul iniţial de finalizare era de 5 luni pentru cele două capete şi 12 luni pentru cele trei tronsoane de pe mijloc (zona montană).

În urmă cu o lună, Compania de Autostrăzi a făcut un mare pas spre transparentizarea procesului şi a scos spre dezbatere publică cele cinci variante de traseu pe care le ia în calcul.

Vezi aici o HARTA INTERACTIVA cu cele cinci trasee propuse si modalitatile in care cei interesati pot interveni in dezbaterea publcia privind autostrada Sibiu – Pitesti.

Deşi CNADNR a publicat traseele şi o parte din documente, Asociatia Pro Infrastructura (API) susţine că lipsesc informaţii şi elemente esenţiale, precum studiile geologice şi geotehnice, analizele cost-beneficiu şi lasă impresia că unul din trasee este deja predeterminat drept câştigător.

2 comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *