Există variantă de ocolire a Văii Oltului şi este la îndemâna CJ Vâlcea

Consiliul Judeţean Vâlcea are la îndemână o soluţie care poate închide definitiv problema mult disputatului „Drum Naţional de Pământ” –  DN 7D.

Facem un scurt rezumat. În anul 2003, Iulian Comănescu, preşedintele CJ Vâlcea, într-un avânt electoral şi populist a reuşit să provoace în zona Loviştei două mari prostii.  Prostii de pe urma cărora tragem şi azi, asta ca idee despre ce înseamnă proverbul cu „unul aruncă piatra şi nu ştiu câţi încearcă să o scoată”.

Iulian Comănescu a creat comuna Titeşti, rupând-o din Perişani, mizând că va avea primar PSD acolo în urma alegerilor din 2004, iar a doua: a luat un Drum Judeţean şi l-a transformat, pe hârtie, în Drum Naţional, promiţându-le oamenilor că gata, în doi ani, vor merge pe asfalt de la Câineni la Curtea de Argeş. E uşor, pe hârtie, să faci şi o comună cu 800 de locuitori, care nu se poate susţine financiar, şi să trasezi şi tot felul de drumuri naţionale, care nici măcar nu intră în categoria a III-a tehnică.

Au trecut astfel 13 ani, iar drumul Loviştei tot uliţă este, cu nicio speranţă de asfalt decât, potrivit CNADNR, după… 2040!!!

Astfel, soluţia la îndemână este vizibilă din avion şi se află în ograda Consiliului Judeţean. Ah, nu, nu ne referim la declasarea acestuia, nu se rezolvă nimic doar dacă facem un DJ Câineni – Poiana (limită judeţ Argeş), ci la crearea unui nou tronson, care, cu siguranţă, devine viabil şi poate accesa clar fonduri europene. Asta, din mai multe motive, dar cel mai important este că acest nou drum judeţean se va constitui într-o variantă rutieră a Văii Oltului, de la Râmnicu Vâlcea la Câineni, leagă 7-8 localităţi, dă avânt turismului, iar tronsonul necesar pentru a fi asfaltat are maximum 30 de kilometri.

Care este acest drum judeţean pe care CJ Vâlcea l-ar putea redefini?

Râmnicu Vâlcea (Goranu DN7) – Dăeşti (Fedeleşoiu) – Sălătrucel – Berislăveşti (Dângeşti) – Perişani (Groşi) – Titeşti – Boişoara – Câineni – DN 7. Adică pleacă din DN 7 şi ajunge tot în DN 7, paralel cu Valea Oltului, dar pe malul stâng al râului.

Altfel spus, acest nou drum judeţean va înlocui DJ 703L (Râmnicu Vâlcea – Dăeşti – Sălătrucel), apoi se va suprapune cu DJ 703 G pe sectorul Sălătrucel – Berislăveşti. De acolo, urcă spre Perişani, suprapunându-se cu 703H până la Dângeşti, apoi merge pe DC 144 până la Perişani. De acolo, se continuă pe traseul actualului DN 7D, până la Câineni.

Revenim, acest drum judeţean are asfalt pe 75% din lungime, deci rămâne doar un sfert în cauză. Poate fi depus pentru finanţare ca drum nou, având mai multe utilităţi, din care cea mai importantă este varianta de ocolire a Văii Oltului, traseu turistic ce leagă 8 localităţi direct cu municipiul Râmnicu Vâlcea, asigură o descărcare pentru cei care vin dinspre Şuici, de pe viitoarea autostradă Sibiu – Piteşti şi vor să ajungă la Râmnicu Vâlcea. Rezolvă însă şi problema DN 7D, în zona Loviştei. Plus multe alte utilităţi secundare.

În cazul în care întârzie finanţarea europeană, anual, CJ Vâlcea poate prevedea o sumă din buget pe investiţii, astfel încât să se toarne regulat 4-5 kilometri în zona lovişteană.

Din discuţiile purtate cu edilii din zonă, aceştia sunt receptivi la idee, mai ales cei din Ţara Loviştei.

Sperăm ca această soluţie să fie analizată de CJ Vâlcea şi, dacă analizele lor converg cu ale noastre, să înceapă demersurile în acest sens.

Liviu POPESCU

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *