Este nevoie de un nou Mall la Râmnicu Vâlcea?

Cei de la NEPI vor construi, în Râmnicu Vâlcea, anul viitor, un al treilea Mall, în zona Libertăţii. Proiectele indică faptul că va fi cel mai mare spaţiu comercial din municipiu, cu o suprafaţă care, la un loc, face cât Cozia şi River Plaza.

Au fost destule opinii contra acestui produs, dar noi spunem că da, este nevoie de un Mall în Râmnicu Vâlcea, mai ales prin economia pe care o poate genera.  Un simplu studiu economic arată că, într-un Mall, intră zilnic, în România, o medie de 20.000 de clienţi, cifrele fiind mult mai ridicate în week-end.

mall1Într-un astfel de centru comercial funcţionează cel puţin 100 de agenţi economici, care înseamnă o medie de 200-250 de angajaţi. Toate aceste magazine şi spaţii de alimentaţie publică generează, pe orizontală, o dezvoltare a pieţei muncii care duce spre cel puţin 1000 de salariaţi – transport, agricultură, zootehnie, industrie (ne referim la noii angajaţi). Circuitul financiar creşte, se naşte un nou rulaj în economie. Mai mult, cartierul Libertăţii, cunoscut doar prin zecile de spălătorii, se va dezvolta perimetral, printr-o gamă largă de servicii, specifice unui astfel de centru. Inclusiv urbanistic.

Să nu uităm, cei de la NEPI au de gând să investească aproximativ 10 milioane de euro, vorbim de un modil care include şi un hypermarket Carrefour, dar şi un Market Bricostore.

Plus alte argumente economice care vin în sprijinul argumentaţiei că da, la Râmnicu Vâlcea nu este deloc rea investiţia unui nou Mall, asta dacă nu privim obtuz lucurile.

Un studiu recent, realizat de firma de consultanță imobiliară Cushman&Wakefield, arată că, în a doua jumătate a anului 2015, din cele 1300 noi Mall-uri inaugurate în Europa, 40 se află în Europa de Vest și 89 în Europa Centrală și de Est. Europa Occidentală, acolo unde acest tip de centre comerciale are o tradiție mai veche, depășește estul în ceea ce privește numărul de Mall-uri extinse: 45 – 21.

Într-un clasament european realizat pe baza raportului dintre suprafața totală a Mall-urilor împărțită la mia de locuitori, România se află sub media UE, pe locul 24, urmată doar de Grecia, Bulgaria și Belgia (clasamentul cuprinde doar 27 de state membre ale UE, fără Cipru).

Mall ValceaStatul UE cu cea mai mare suprafață construită în asemenea centre comerciale este Franța, cu 17.3 milioane de metri pătrați disponibili. Pe locul doi se află Marea Britanie, cu 16,9 milioane de metri pătrați. La nivelul întregii Europe, cele două state vor fi clar depășite, în următorii doi ani, de Rusia și de Turcia, țări în care urmează să se deschidă zeci de noi mall-uri.

Potrivit raportului, cel mai mare mall din Europa, în funcție de suprafața totală ocupată de firmele de comerț cu amănuntul, este Avia Park, care  pune la dispoziția retailerilor 235.000 de metri pătrați de spații comerciale. Cel de-al doilea Mall este tot în Moscova, MEGA Delaya Dacha, cu 202.000 metri pătrați.

România ocupă, într-un clasament al suprafeței dedicate comerțului cu amănuntul construite în a doua jumătate a anului 2015, locul cinci în UE, după Polonia, Franța, Marea Britanie și Germania.

AP

loading...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *