ERASMUS +„Știința prin experiment în Europa 2”

 

Școala Gimnazială Nr. 10 din Rm. Vâlcea a implementat proiectul ERASMUS +Știința prin experiment în Europa”, în perioada 2016-2018, care a a avut un impact major asupra elevilor implicați, aceștia dobândind  o mai bună pregătire în științe și a contribuit la creşterea nivelului de informare şi dezvoltarea personală a fiecăruia.

Dincolo de cuvinte, proiectul Erasmus+ implementat de Școala Gimnazială Nr. 10 a reușit, prin implicarea cadrelor didactice și a elevilor, prin efortul și munca depusă de fiecare în parte, să susțină și să finalizeze un proiect de mare succes. Cu atât mai mult, a fost aprobată și implementată partea a doua a proiectului, ERASMUS +Știința prin experiment în Europa 2”, finanţat de Comisia Europeană prin Programul ERASMUS +, acţiunea cheie KA2.

Scopul general al proiectului este ca elevii participanți să-și dezvolte şi să-și perfecționeze competenţele, cunoştinţele şi abilităţile învățate specifice standardelor de pregătire școlară în domeniul Științe, prin efectuarea stagiului de pregătire practică și teoretică în străinătate la organizaţiile participante: Turcia, Grecia, Ungaria, Croația și Spania.

Proiectul ERASMUS +Știința prin experiment în Europa 2” este coordonat de Spania, iar țările participante au fiecare câte o zonă experimentală de realizat. În fiecare mobilitate, școlile partenere vor lucra pe diferite subiecte experimentale: România- chimie, Grecia- gravitație și forță, Ungaria- energie și putere, Croația-sunet, Spania- solul și Turcia- căldura. Experimentele realizate în acest proiect vor fi înregistrate sub formă de videoclip și fotografiate și vor fi diseminate pe Youtube prin platforma Etwinning.

Echipa de proiect a Școlii Gimnaziale Nr. 10 este realizată din cadre didactice cu o experiență vastă, nu doar în actul pedagogic, ci și în proiecte Erasmus+, iar echipa de proiect a elevilor este formată din 24 de elevi, dornici să învețe și să facă experimente în științe, ce vor fi implementate în curriculum-ul școlar, prin care vor descoperi importanța științei în viața de zi cu zi și le va spori interesul pentru alegerea unei meserii în această zonă.

În derularea proiectului, elevii au fost împărțiți pe grupe pentru a putea participa în mobilitățile din țările participante. În Turcia echipa elevilor este formată de către: Rîpă Alexandra, Ciofîcă Bianca, Barbu Mario, Monceanu Robert. În Grecia vor participa elevii: Tătuț Daria, Sacerdoțeanu Daria, Diaconu Raisa, Stanca Aryana, Diaconescu Alexandru. În Ungaria: Cirican Andrada, Ganea Darius, Popescu Sebastian, Pătrașcu Robert. În Spania: Stanciu Amalia, Onea Robert, Rusu Daniel, Baciu Paula. În Croația: Racheru Alexandru, Vâneață Alexandra, Voinea Alexia, Găitănaru Daria.

Fiecare elev a lucrat la un motto și un logo pentru proiect, ajutați de către cadrele didactice implicate.  La conferințele organizate în mediul online s-a decis ca motto-ul proiectului să fie: „Știința este sunetul viitorului!”.  Elevii lucrează și studiază despre compnentele științei în mediul online, asistați de cadrele didactice. Este o perioadă mai dificilă, în pandemie, dar sunt copii foarte talentați și însetați de cunoaștere a tot ce este nou în științe.

Produsul final al proiectului va fi o carte, numită „Cartea experimentelor”, iar în capitolele acesteia vor fi experimentele explicate și  realizate de către fiecare țară participantă.Inovația și evoluția tehnologiei sunt rezultate ale experimentelor din domeniul științelor. Știința nu înseamnă o presiune în a descoperi ceva nou, chiar dacă nu este nou. Inovația cu adevărat importantă este chiar produsul final al cercetării.Știința este sunetul viitorului!

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *