După ce va fi Autostrada, dacă nu facem nimic cu breteaua, circulația din Râmnic va fi un dezastru!

Hai să ne imaginăm că la un moment dat va fi gata autostrada, cu nodul Râmnicului la Tigveni. Localitate aflată la 19-20 de km de Râmnicu Vâlcea. Adică, pentru vâlcenii care vor să meargă spre A1 vor circula pe DN 7 prin Budești și apoi spre Curtea de Argeș pe DN 73C, adică prin Golești (VL), Ciofrângeni și Tigveni (AG).

Un drum cu 2 benzi care va asigura urcarea și descărcarea traficului dinspre sau spre  Râmnicu Vâlcea. Adică un trafic care va fi multiplicat de 100 de ori față de ce avem în prezent pe acest drum.

La care, foarte important de reținut, întreg traficul dinspre Târgu Jiu, adică tot ce înseamnă 110 km, localități, orașe totul va veni pe DN 67 spre Râmnicu Vâlcea. Adică, pe unde? Pe la Peco OMV, va trece pasajul Râureni, barajul  și va merge spre PECO Boromir. Și invers pentru a ieși în DN 7.

Adică o nouă conductă de transport spre A1. Își imaginează cineva cum va arăta traficul la podul Râureni, baraj Râureni și pe centura de la Faurecia? Nu, nu cred. Pentru că dacă rămânem cu actualele drumuri, traficul va bloca/paraliza pur și simplu zona de sud a municipiului.

Repetăm, traficul spre și dinspre A1 din arealul metropolitan Râmnicu Vâlcea, zona industrială, oraș Băbeni și toate localitățile riverane și nu numai, lui DN 67 din Vâlcea și Gorj, dacă va folosi aceleași artere din prezent, va produce un dezastru.

Asta trebuie să gândească autoritățile locale și demnitarii vâlceni și să pună presiune pe guvernanți. Cinci ani e timp suficient pentru a găsi soluții.

În primul rând breteaua de legătură. Dacă rămâne cu 2 benzi, un drum în prezent de 20 de minute până la Tigveni îl vei face într-o oră când va fi gata A1.

În al doilea rând, în nodul de la Peco Boromir nu e suficientă o girație. Trebuie gândit clar un drum care să lege DN 7 (din zona Budești) de DN 67  (zona Căzănești), pentru a evita circulația pe centura de la Faurecia – Baraj Rârueni – Căcăcioasa – Pasaj Râureni.  De reținut, pe timp de vară, fără Autostrada chiar, traficul pe acest drum este unul aglomerat.

Noi vom lăsa acest articol aici, scris în 2021. Vom vedea ce va urma în 2026-2027 când se preconizează finalizarea A1, cel puțin pe ruta Tigveni – Pitești.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *