Drumul Staţiunilor – Comoară unică a Judeţului Vâlcea

„Drumul staţiunilor” este de departe cel mai lung traseu turistic din România, unul care există efectiv geografic pe hartă dar care, dacă politicienii, primarii şi cei care vrmelnic conduc Consiliul Judeţean ar sta la aceeaşi masă, ar putea deveni cel mai amplu proiect, unic poate în Europa prin varietatea de locuri, relief, monumente, climă şi balneologie, tradiţie şi cultură.

Drum statiun2Drumul staţiunilor porneşte la Obârşia Lotrului cea mai nouă staţiune vâlceană de munte, sitaută în zona Domeniului schiabil Transalpina Sky Resort dar şi a Şoselei Transalpina. Acest drum merge pe conturul Lacului Vidra, pe DN7A şi ajunge la Vidra, o staţiune care de urgenţă trebuie smulsă din administrarea sindicatelor. O staţiunea tipic elveţiană ca situare. A treia staţiune pe care o străbate acest drum este Voineasa, tot pe DN7A. Deci trei staţiuni montane situate într-un peisaj de vis. De aici Drumul Staţiunilor coboră pe Valea Lotrului prin zona agroturistică a Mălaiei şi Brezoiului, după care merge pe Valea Oltului. Ajungem în patra staţiune, prima balneologică de această dată Călimăneşti – Căciulata. În afara trăsăturii medicale, aici avem cele mai multe psicine în aer liber, în număr de 12 şi nunărul lor creşte, 4 mănăstiri de patrimoniu, un castru roman şi un peisaj de excepţie.

Din Călimăneşti, există un drum pitoresc paralel cu DN7 care uneşte staţiunea cu localitatea Murească. Acesta drum statiun3trebuie asfaltat, nefiind mai mult de 10 km. De ce Muereascăa, pentru că Drumul Staţiunilor ajunge la Athosul României – schitul Frăsinei. De aici, sunt doar cinci km de drum, neasfaltaţi care ajung la a 5-a staţiune – Olăneşti. Olăneştiul are farmecul staţiunii cu cele mai multe izvoare medicale, mai multe obiective turistice. Drumul Staţiunilor se îndreapta spre Râmnicu Vâlcea prin Păuşeşti Măglaşi şi Vlădeşti iar la intrarea în Râmnic, pe strada Buda se ajunge traversând dealul spre Ocnele Mari. Aici lipsesc 2 km de asflalt. Astfel ajungem în a 6-a staţiune, cel mai vechi oraş din judeţ – Ocnele Mari. Din Ocnele Mari prin Buneşti, drumul ajunge la Govora, a 7 –a staţiune. Nu trebuie să omitem zestrea de mănăstiri – Bradu. Jgheaburi, Sărăcineşti, Iezer, Pahomie. Din Govora, prin Pietrari, prin pădurea Groşetu se ajunge la 8-a staţiune – Horezu, capitala ceramicii româneşti. Iar din Horezu se urcă la Vârful Romani, a 9 – staţiune, cea mai înaltă nouă staţiune.

Deci avem un drum lung de 130 de km, care uneşte 9 staţiuni – 4 montane, 4 balneologice, 1 tradiţională, bazinul median de mănăstiri al judeţului, oferă de la schi, la agrement pe Olt, saline, olărit, etc.

Drum statiuni4Acest traseu există aşadar, cu mici excepţii, adică în afară de 17 km, totul este asfaltat, rămâne ca cei care vor să facă ceva pentru acest judeţ să-l pună în valoare, să-l semnalizeze, să –l mediatizeze, să-l Definească. Noi, eu personal, de trei ani, mă chiuni să-l pune în faţa lor, dar au avut ochelari de cal, din păcate.

Pentru asta trebuie accesat un proiect european, traseul este spectaculos, în nici un alt loc din România nu se regăsesc 9 staţiuni pe acelaşi drum, în acelaşi judeţ, pe o asemenea distanţă, în atâtea forme de relief.

Vâlcea va fi astfel aşezată pe harta Europei de turism, oricine va dori să investească în moteluri, pensiuni, parcuri de distracţie, dacă există o temă dată.

drum statiuni5Şi lucrurile nu se pot încheia aici, dacă şi Gorjul va accesa la această idee, semicercul de pe harta Vâlcii se poate închide prin Horezu, Polovragi, Baia de Fier, Novaci, Rânca Obârşia Lotrului, creând un inel de turism spectacol.

Aşadar, stimaţi cititori, cu harta în Vâlcii în mână puteam mai întâi să promovăm noi celor care nu ştiu acest traseu. Nu-i aşa că merită? Poate că se aude şi mai sus…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *