Drăgăşani atracţie pentru turişti educaţi şi venituri peste medie

Municipiul Drăgăşani este, potrivit autorităţilor locale, un pol turistic, nişa viticolă reuşind să devină o atracţie pentru “un alt tip de turist, atât român cât şi străin, cu venituri mari dar şi cu nivel de pregătire profesională”.

“Nu ştiu dacă mă înşel, dar, privind o hartă a prezenţei turiştilor străini în judeţ, se poate spune că cea mai mare pondere a acestora se regăseşte la Drăgăşani. Aici, în ultimii ani, graţie investitorilor din domeniul viticol s-a dezvoltat un alt tip de turism, unul mai degrabă exclusivist, destul de exigent ca pretenţii şi cu un tip ridicat de pregătire profesională. Zona Avincisturistică a Drăgăşaniului se suprapune peste zona viticolă, denumită de specialişti drept Toscana României, având ca argumente solul, dar şi geografia dealurilor din jur. Nu mai puţin de şapte mari complexe viticol-turistice sunt dispuse pe acest areal, unde aşa cum am spus s-a creat o vilegiatură cu tematică. Numărul acestor turişti se aşteaptă să fie crescut în perioada următoare septembrie – octombrie”, a declarat, pentru AGERPRES, administratorul public al oraşului Drăgăşani, Adrian Sanda.

În bazinul viticol Drăgăşani, în Dealul Viilor, majoritatea marilor producători de vinuri au dezvoltat complexe turistice care includ cazare, tur viticol, degustare, mese tradiţionale, preţul minim pentru un astfel de pachet pornind de la 100 de euro pe zi.

Potrivit Direcţiei Judeţene de Statistică, Vâlcea a fost vizitat, în 2015, de un număr de aproximativ 8.200 de turişti străini, cei mai mulţi fiind înregistraţi în Râmnicu Vâlcea, Drăgăşani şi Horezu.

loading...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *