Două drumuri din Vâlcea, incluse în Top 10 al drumurilor de vacanţă din România

Se apropie vacanţa, se vorbeşte foarte mult de turismul în ţară, de peisaje mai puţin cunoscute. În acest sens, iată un TOP 10 cu cele mai frumoase drumuri, prin prisma peisajelor pe care le puteţi vedea, drumuri pe care le poţi parcurge într-o perioadă relativ scurtă de timp, evident câutând cazări în zonă şi bucurându-vă de o ţară pe care cu siguranţă nu o cunoaşteţi în totalitate.

De precizat că între aceste drumuri de vacanţă, 2 sunt în judeţul Vâlcea

Nordul României

Câmpulung Moldovenesc – Marginea (DN 17A)

Drumul supranumit şi „Palma” porneşte din Câmpulung Moldovenesc şi ajunge la Marginea, unde poţi să vizitezi muzeul de ceramică. Totodată, în drumul tău te poţi opri şi la mănăstirile Moldoviţa şi Suceviţa.

Traseul durează aproximativ o oră, iar calitatea suprafeţei de rulare este destul de bună, însă trebuie să fii atent la gropile care mai apar pe ici-colo. Porţiunile de drum prin pădure o să te facă să uiţi de toate grijile, garantat!

Sighetu Marmaţiei – Baia Mare (DN 18)

Un drum de aproximativ 65 de kilometri, care traversează peisaje de poveste, dar care nu excelează la calitatea asfaltului. Există promisiuni că va fi reabilitat în 2014, însă nimic nu e sigur. Circulă cu atenţie şi încearcă să te bucuri de călătorie.


Sudul României

Calafat – Ostroveni – Corabia (DN 55A+ DN 54A)

Traseul măsoară aproximativ 140 de kilometri şi o să te facă să te simţi ca în Statele Unite ale Americii, cu ale sale porţiuni de şosea drepte ca rigla. Asfaltul e în mare parte OK, însă există şi zone în care trebuie să ai ceva mai multă grijă.


Târgu Jiu – Grădiştea – Drăgăşani (DN 67B)

Un drum nu foarte aglomerat, care măsoară 130 km şi care poate fi parcurs în aproximativ trei ore, în funcţie de stilul de condus. Există porţiuni cu asfalt foarte bun, dar şi porţiuni cu plăci de beton unde gropile sunt destul de dureroase.

Vestul României

Oraviţa – Băile Herculane (DN 57B+DN 6)

Traseul măsoară 110 km şi durează vreo două ore, însă nu trebuie să te grăbeşti. Drumul trece prin Parcul Naţional Cheile Nerei, iar la un moment dat o să ajungi şi la cascada Bigăr. Un loc liniştit, chiar dacă nu foarte spectaculos.


Ştei – Albac (DN 75)

Un drum care nu durează mai mult de o oră – o oră şi jumătate, dar care trece prin Parcul Natural Apuseni, aşa că poţi să fii sigur că vei avea parte de o călătorie liniştitoare. Calitatea asfaltului este bună spre foarte bună.


Estul României

DJ 222 (Cheile Dobrogei)

Traseul porneşte din Mihail Kogălniceanu şi se termină la intersecţia dintre DN 22 şi DN 22A. Chiar dacă e un drum judeţean, este asfaltat şi se circulă foarte bine, nefiind aglomerat. Peisajul e presărat cu câmpuri de floarea soarelui şi centrale eoliene, iar cireaşa de pe tort este rezervaţia Cheile Dobrogei. Nu ar trebui să dureze mai mult de o oră şi jumătate.


Ostrov – Ion Corvin – Negru Vodă (DN 3+DJ 391A)

Asfalt decent, curbe cu vizibilitate foarte bună şi multă linişte. 120 de kilometri pe care îi poţi parcurge liniştit în două ore.

Centrul ţării

Transfăgărăşan şi Transalpina

Acesta este, cu siguranţă, cel mai frumos traseu rutier din România şi, fiindcă este ca o buclă, poate fi parcurs de oricine, de oriunde ar veni. Nu recomand nimănui să încerce întregul traseu într-o singură zi, fiindcă ar fi o prostie. Cel mai bine e să faci într-o zi Transfăgărăşanul şi într-o altă zi Transalpina, cu o noapte de cazare între, fie în zona Râmnicu Vâlcea, fie în zona Sibiu, în funcţie de zona din care începi traseul.

Transfăgărăşanul te aşteaptă cu peisaje superbe şi curbe excelente, însă trebuie să fii atent la asfaltul plin de plombe şi gropi. Pe de cealaltă parte, asfaltul de pe Transalpina este într-o stare excelentă, însă trebuie să fii mai atent la drum, fiindcă există porţiuni foarte lungi în care nu există bariere de protecţie pe margine.

Cam aşa arată Transalpina. O minunăţie!

Pentru noi, Transalpina este mai frumoasă decât Transfăgărăşanul, însă ştii cum se spune – gusturile nu se discută. Cu toate acestea, nimeni nu poate nega faptul că bucla Transfăgărăşan-Transalpina reprezintă unul dintre cele mai frumoase trasee rutiere din Europa şi chiar din lume.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *