Două autobuze noi în Transportul Public din Râmnicu Vâlcea

Dacă acum 10 ani parcul auto al Râmnicului era cel mai vechi din ţară, azi, transportul public din Râmnicu Vâlcea este schimbat în proporţie de 100%.  Astfel, ETA Râmnicu Vâlcea are un număr de aproximativ 40 de autobuze şi microbuze confortabile, vâlcenii putând beneficia de un transport civilizat.

Începând cu ianuarie 2016, două autobuze noi şi moderne vor transporta călătorii din Râmnic.

Marţi, 29 decembrie 2015, cele două autobuze achiziţionate recent de SC ETA SA în baza alocării financiare de 1.200.000 lei de la bugetul local au ajuns la sediul acestei societăţi, demarându-se procedurile de recepţie a acestora autobuz 2şi înscriere în circulaţie.

Autobuzele, marca Karsan – ATAK, pot transporta între 58 şi 61 de călători, pe scaune şi în picioare, fiind prevăzute cu podea joasă, ce permite accesul persoanelor cu dizabilităţi. Motorizarea este Euro 6, iar consumul de carburant este unul redus, de aprox. 20 l/100 km. Cele două autovehicule vor intra în exploatare după 1 ianuarie 2016. Firma Karsan, cu sediul în Turcia, operează pe piaţa autovehiculelor din 1966, iar modelul ATAK a fost prezentat publicului în cadrul expoziţiei internaţionale de profil de la Hanovra, din 2014. În luna noiembrie 2015, firma Karsan a câştigat, cu autobuzele ATAK, licitaţia organizată de compania de transport public din Budapesta pentru furnizarea a 16 mijloace de transport în comun pentru zona turistică a Castelului Buda.

Dar ETA Râmnicu Vâlcea mai are o problemă. Trebuie să regândească organigrama de transport, pentru că sunt foarte multe zone ale oraşului neacoperite şi mai ales că populaţia municipiului nu are o cultură a mersului cu transportul în comun.

autobuz1Asta este cauzată de faptul că traseele autobuzelor ETA sunt, majoritatea, cele din 1989, cu mici schimbări, iar intervalele de timp sunt destul de mari între curse.

Rugăm, astfel, primăria să regândească schema de transport, mai ales că zonele cu populaţie condensată s-au extins, au apărut noi poli economici, noi artere de circulaţie. Salutăm aici modificarea capătului traseului 7, dar mai sunt multe de făcut, pentru ca râmnicenii să aibă o cultură a mersului cu autobuzul, şi nu cu maşina proprie.

AP

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *