DN7, Piteşti – Râmnicu Vâlcea – Cornet va avea o bandă în plus

Master Planul de transport avizat de Comisia Europeană nu inlcude pentru Vâlcea doar vestea demarării autostrăzii Sibiu-Piteşti ci şi trei drumuri transregio care urmează să intre în reabilitare. Trei drumuri de importanţă comercială pentru Râmnicu Vâlcea pentru că toate trec prin municipiu.

Acestea sunt: DN 64: Corabia – Caracal – Găneasa –Drăgăşani – Râmnicu Vâlcea, în lungime de 152 de kilometri, valoarea lucrării ridicându-se la 76 milioane de euro. Este drumul sudului şi drumul care leagă Râmnicu Vâlcea de Dunăre.

Al doilea drum este DN 67: Drobeta Turnu Severin – Târgu Jiu – Horezu – Râmnicu Vâlcea, în lungime de 190 de kilometri şi în valoare de 100 de milioane de euro.

Dar cel mai important proiect este DN 7 pe ruta Piteşti – Râmnicu Vâlcea – Racoviţa(Cornet) în lungime de 101 km şi cu o valoare de 68 de milioane de euro. Acestui drum, cel mai important de menţionat, i se va adăuga o bandă în plus pe sens acolo unde geografia locului o permite, pe modelul Dealul Negru, tronson al acestui drum. Deci şi pe Defileul Oltului, acolo unde se poate, se va executa această bandă. În altă ordine de idei capătul acestui drum modernizat este la Racoviţa, adică în locul unde DN7 se va intersecta cu autostrada Sibiu-Piteşti.

Şi nu în ultimul rând în Mater Planul de Transport apare şi Centura de ocolire a Râmnicului, de fapt varianta de legătură a municipiului cu autostrada Sibiu-Piteşti, în lungime de 22 de km şi cu o valoare de 53 milioane de euro. Asta ar însemna realizarea unei forme de drum expres cu o bandă jumătate pe sens, urmând ca în viitorul apropiat să se decidă traseul acestuia.

Din păcate Master Planul de transport nu spune nimic de DN 67B, adică tronsonul Drăgăşani – Grădiştea, cel care traversează în sud, judeţul Vâlcea de la est la vest, făcând parte din drumul naţional B, Piteşti – Târgu Jiu via Drăgăşani sau Târgu Cărbuneşti.

Toate cele de mai sus au o condiţie. Menţinerea unui deficit structural de 2,5% din PIB iar specialiştii spun că în urma aplicării noului Cod Fiscal am sări din această limitare de deficit, ceea ce ne face să realizăm din acest Master Plan doar autostrada Sibiu-Piteşti şi un drum expres.

AP

loading...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *