Director Dacia Piteşti: Autostrada Sibiu – Piteşti trebuie terminată până în 2020

Autostrada Sibiu-Piteşti trebuie să rămână o prioritate şi este foarte important să fie terminată până la final de 2020, a spus Nicolas Maure, şeful Dacia. Studiile de fezabilitate trebuie făcute cu grijă, astfel încât să nu se repete problemele de pe Sibiu-Orăştie, a mai spus Maure, insistând pe faptul că autostrada este absolut necesară. “Durează 10 ore să parcurgi distanţa, este absolut necompetitiv”, spune oficialul, referindu-se la distanţa Piteşti – Nădlac.

De doi ani, Automobile Dacia insistă că are mare nevoie de o autostradă între Sibiu şi Piteşti, fiindcă ar fi un atu în lupta cu uzina din Maroc, care devine tot mai competitivă. Însă mare lucru nu s-a făcut, ultimul studiu de fezabilitate fiind gata în 2008, ceea ce înseamnă că a expirat şi trebuie refăcut.

Pe 1 decembrie, premierul Dacian Cioloş a declarat, la Europa FM, că la autostrada Piteşti-Sibiu există probleme în ceea ce priveşte obţinerea acordului de mediu, menţionând că va încerca să obţină avizul pe tronsoane, astfel încât lucrările să nu fie întârziate.

În cel mai bun caz, lucrările ar putea începe în 2017, pe două dintre cele cinci segmente, şi pare greu de crezut că lucrările pe traseul de circa 120 km ar putea fi gata în 2020.

Nicolas Maure a făcut declaraţii pe subiect la Mioveni şi se arată încrezător că autostrada poate fi (totuşi) gata în 2020.

El spune că se bucură că tronsonul Sibiu-Piteşti a fost inclus ca prioritate zero în masterplan-ul de transport, însă problema este să fie respectate termenele şi să se ajungă în faza licitaţiilor, după ce sunt realizate studiile de fezabilitate.

“Am dori să fie accelerat la maxim calendarul de realizare, astfel încât autostrada să fie gata cel târziu în 2020. E foarte clar că traversarea Carpaţilor nu este, deloc, un lucru simplu şi, dacă vor fi trei sau şase luni de întârziere, nu este grav, dar guvernul României trebuie să se asigure că acest proiect rutier rămâne o prioritate (…) Cred însă că şi noul guvern, la fel ca şi vechiul guvern, a înţeles această necesitate”
.

“Nu sunt specialist, însă, din ce am înţeles, există între Piteşti şi Sibiu două segmente mai uşoare, cel din nord şi cel din sud, şi trei ceva mai dificile. Tocmai de aceea, pe cele trei segmente mai grele, lucrările de inginerie trebuie făcute profesionist, ca să nu avem surprize ca pe Sibiu-Orăştie”
. El a spus că este încă prea devreme să ştim dacă studiile de fezabilitate vor putea fi terminate în 2016, iar o poziţie poate fi adoptată de Dacia probabil la finalul primului trimestru al anului viitor.

Şeful Dacia spune că acum există utilaje ultra-performante, care pot săpa foarte rapid tuneluri, astfel că, poate, ar fi o idee să se insiste mai mult pe studiile de inginerie, iar lucrările să fie realizate într-un timp mai scurt, însă cu pregătiri temeinice.

Pe 1 decembrie, premierul Dacian Cioloş a făcut declaraţii despre cum vede viitorul proiectului.

‘La Piteşti-Sibiu problema e cu avizul de mediu, pentru că există o normă europeană care spune că avizul de mediu trebuie luat pe toată porţiunea, şi nu pe tronsoane. O să încercăm să vedem dacă putem obţine un acord, să luăm avizul de mediu pe tronsoane, în aşa fel încât să nu întârziem tot procesul, pentru a aştepta finalizarea studiilor de fezabilitate pe toate tronsoanele, şi să începem cel puţin pe capete. Ăsta ar fi obiectivul meu, ca, până la sfârşitul lui 2016, să finalizăm toată procedura, în aşa fel încât să putem fi aproape de semnarea contractelor de execuţie cel puţin pe capete şi să avansăm, să finalizăm studiile de fezabilitate pe celelalte tronsoane. Aşa cum am văzut calendarul acum, va fi greu şi prefer să nu promit că o să facem, pentru că n-am nevoie să tai panglici la sfârşitul lui 2016. Important e să facem lucrările corect, pentru că altfel, dacă le grăbim din diferite motive, ne putem trezi apoi cu surprize’, a spus primul ministru. (hotnews.ro)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *