Decizii istorice: Autorizaţii de construcţie pentru Breteaua de legătură a Călimăneştiului cu Autostrada Sibiu – Piteşti şi pentru Drumul Topologului

Două drumuri judeţene capitale pentru infrastructura judeţului Vâlcea, două artere care leagă judeţul Vâlcea de Argeş, una dintre ele de viitoarea Autostradă Sibiu – Piteşti au primit undă verde pentru a intra în licitaţie, marţi, preşedintele CJ Vâlcea, semnând autorizaţiile de construcţie.

“În primul caz vorbim de drumul subalpin Călimăneşti – Sălătrucel – Berislăveşti – Şuici (Argeş, viitor nod A1), drum care leagă direct staţiunea balneară de autostradă, scurtează distanţă dintre Bucureşti şi Călimăneşti. Este acel drum al domniţelor cum este cunoscut în legende, pentru că în secolul XIX şi început de secol XX, aristocraţia românească venea la băi pe acest culoar. Este un drum care pe o treime va cunoaşte prima dată asfalt, este drumul de sub Cozia, cum îl ştim noi şi leagă două comune cu un uriaş potenţial turistic, monahal, leagă Parcul Naţional Cozia, deci vorbim de un pas istoric în ceea ce priveşte infrastructura rutieră a judeţului”, spune Constantin Rădulescu.

Acesta a semnat marţi şi autorizaţia de contrucţie pentru Drumul Judeţean Mihăeşti – Galicea – Nicolae Bălcescu, “Drumul Topologului”, drum care leagă DN 64 de DN 7 şi care asigură descărcare traficului din jumătatea de sud a Vâlcii spre Bucureşti.

DJ 678 A – Drumul Topologului va fi după reabilitare varianta cea mai scurtă spre Bucureşti, pentru localităţile din sudul judeţului Vâlcea. Acesta va asigura descărcarea traficului auto din Mihăeşti spre DN 7, prin localităţile Galicea – Nicolae Bălcescu şi Milcoiu. În acest sens va fi reabilitat şi podul de fier construit de armata germană, în anul 1940.

DJ 703 G – va fi breteaua de legătură între staţiunea Călimăneşti şi viitoarea autostradă, prin nodul de la Şuici (Argeş). Pe lângă faptul că va asigura descărcarea din autostradă spre staţiunea vâlceană şi Valea Oltului , va pune în valoare potenţialul turistic a localităţilor Sălătrucel şi Berislăveşti, aflate la poalele munţilor Cozia.

Tot pe POR va fi reabilitat şi Drumul Oltului care va deveni după reabilitare o alternativă reală a DN 64, acesta fiind un drum care merge paralel cu râul Olt, pe malul stâng şi leagă aria metropolitană a Râmnicului (Budeşti de judeţul Olt, prin Galicea, Olanu şi Drăgoeşti).

Cele 3 proiecte sunt finanţate prin POR şi au valoare de 75 de milioane de euro.

loading...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *