Cresterile salariale sunt importante si sunt justificate, dar este nevoie sa avem si un pachet de investiti, pentru ca cresterea economica sa nu se bazeze doar pe consum, ci si pe investitii.
Cresterile salariale trebuie sa fie insotite de o imbunatatire a calitatii serviciilor din administratie.
Ma gandesc in primul rand la investitiile in autostrazi. As vrea sa incepem sa demaram proiectul pe autostrada Pitesti – Sibiu.
Un plan de actiuni sectoriale urmeaza sa fie prezentat Parlamentului pana pe 15 decembrie.
E important sa pastram un contact permanent, periodic, cu principalele grupuri politice din Parlament, neavand un partid care sa ne sustina permanent.
Trecem printr-o perioada de criza de incredere in Romania si cred ca aceasta criza de incredere este periculoasa pentru democratie.
Sper sa ajungem la schimbari ireversibile pentru a recastiga incredere oamenilor, sa evitam aparitia unor formatiuni populiste si extremiste si sa recladim increderea in democratie si in politicieni.
Nu cred ca partidelor le e indiferent cum vor prelua Romania dupa alegerile din 2016.
Vrem sa facem in asa fel incat la sfarsitul lui 2016 sa predam o administratie eficienta, depolitizata.
In administratie e important sa stimulezi in primul rand performanta, nu vechimea. E important ca criteriile de perfoemanta sa fie foarte clare, iar salarizarea sa fie legata de performanta.
Romania ar putea apela la experti europeni atunci cand o administratie sau alta are nevoie de un sprijin, la cerere. Avem in administratia din Romania multi oameni performanti, dar care nu au fost utilizati la capacitatea lor.
Administratia trebuie sa demonstreze ca poate sa fie performanta si trebuie sa demonstreze ca poti fi platit bine in administratie daca esti performant.
Guvernul lucreaza la o lege a salarizarii unice. Sper sa putem adopta pana la sfarsitul lui 2016 acest cadru legislativ: lege noua a salarizarii si o administratie eficienta.
Cu siguranta va fi nevoie de o subtiere a aparatului administrativ, insa nu pe criterii arbitrare.
Aveam 10 zile la dispozitie sa fac acest Guvern, insa era intr-un context tensionat in Europa si am fost constient ca e important sa avem un Guvern stabil. Am lucrat singur, nu am avut un partid care sa vina cu propuneri de ministri si cu un program politic.
Nu am avut discutii cu partidele asupra oamenilor, am avut sugestii, insa am vrut sa imi asum singur responsabilitatea.
La domnul Baciu (propunerea initiala pentru Ministerul Sanatatii – n.red.) nu am renuntat doar din cauza pozelor, ci din cauza ca dansul nu a fost sincer in privinta pregatirii.
Nu cred ca e potrivit ca un partid de tehnocrati sa modifice legi electorale prin OUG. Se poate face in acord cu Parlamentul, insa nu am observat ca exista acum o majoritate in Parlament pentru acest proiect. Riscam sa pierdem jumatate de mandat pe negocieri cu Parlamentul pe un proiect care nu are majoritate.
Vom folosi toate instrumentele ca oamenii care nu sunt integri sa nu mai lucreze pe pozitii care reprezinta statul.
Noul Minister pentru Consultare Publică şi Dialogului Civic nu este un instrument de presiune pentru politicieni, insa cred ca putem sa creem un cadru prin care sa le aratam ce asteapta cetatenii iar ei sa decida, in deplina legitimitate.
As vrea sa putem organiza si dezbateri publice pe teme mari.