Cum dezvoltăm Vâlcea? Cu 3 drumuri expres: Râmnicu Vâlcea – Tigveni, Drăgășani – Găneasa și Bălcești-Craiova

Câți parlamentari are Vâlcea? Un număr de opt, adică vreo doi senatori și vreo 6 deputați. Un număr suficient dacă toți ar gândi pe această formulă, ar avea o singură voce și ar face lobby susșinut la guvern pentru realizarea celor trei drumuri expres care însumează vreo 70 de km cu totul.
Adică, toți cei 8 parlamentari trebuie să cunoască geografia județului, oportunitățile de dezvoltare și de interconectare cu drumurile de mare viteză care se construiesc în acest moment pe lângă Vâlcea. Drumuri de mare viteză care nu sunt deloc departe și care pot asigura competarea economică a județului cu traficul mare de mărfuri și de restul industriei din zonele limitrofe.
Așadar, le oferim noi celor 8 parlamentari harta județului cu principalele rute pentru care trebuie să se lupte acolo la București, pentru că de aceea câștigă lunar un sfert de miliard de bănet vechi.
Râmnicu Vâlcea – Tigveni, acesta poate fi un drum de 15 km dacă se identifică un alt traseu decât cel existent acum prin DN 7 și DN 73C (traseu de două benzi). Un traseu care trebuie gândit ca unul cu totul nou, care să lege peste dealuri municipiul de nodul rutier al A1 de la Tigveni. Este cel mai dificil pentru că aici intervine ideea de studii de fezabilitate, alegerea traseu, studii geo. Dar lungimea fiind de 15 km maxim, spunem că nu ar fi atât de greu de realizat într-un interval rezonabil de timp. El ar putea fi terminat în maxim opt ani, dacă începe totul acum. Evident, asta nu exclude modernizarea lui DN 73C, în zona Golești și Ciofrângeni. Dar, pentru a scurta distanța de la 21 de km, pe două benzi, la 15 km pe patru benzi, este musai să se gândească acest traseu. Asta ar fi o prima temă pentru parlamentari.
Drăgășani – Găneasa. Aici lucrurile stau ceva mai ușor, pentru că avem deja DN 64, cu o lungime de 30 de km, pe acest sector și unde se poate clar, lărgi la patru benzi. Este un drum vital care leagă municipiul viilor, al doilea centru economic al județului de Autostrada Ford și care ar permite o accelerare a investițiilor aici. Deja sunt două companii auto prezente în Drăgășani, semn că investitorii străini au înțeles importanța strategică a orașului vâlcean. Dar un drum cu 4 benzi care să permită un timp scurt de deplasarea între Drăgășani și Drumul Expres Craiova-Pitești ar facilita și mai mult apetitul de a investi în municipiul din sudul Vâlcii. Asta este a două temă pentru cei 8 parlamentari.
Și nu în ultimul rând, Bălcești – Craiova. Și aici lucrurile sunt simple. Sunt 37 de km de drum național DN 65C între orașul nostru și centura de nord a Craiovei. Un drum care permite lejer lărgirea la 4 benzi pe cea mai mare parte a lui, străbate puține localități și ar lega toată zona de Sud-Vest a Vâlcii de traficul de marfuri al Craiovei. Mai ales că se preconizează aici mai multe rute, spre Lugoj, spre Vidin. Bălceștiul ar intra astfel în marele mecanism rutier al României. Dar pentru asta trebuie efort. Asta este a treia temă pentru parlamentarii Vâlcii.
Așadar nu e mult, nu e greu, nu sunt drumuri de munte, nu sunt sute de km de traseu, nu este ceva dificil. E vorba doar de niște punți de zeci de km care să conecteze Vâlcea de restul României și implicit de restul lumii.
Mai mult, din cei 8 parlamentari, 7 fac parte din actualul arc al puterii iar cel de la 8-lea, de la USR este membru în Comisia de Transporturi. Așadar nu există motive să nu se lupte pentru aceste 3 punți rutiere, asta dacă pentru ei, interesul Vâlcii este prioritar.
Liviu POPESCU
Cred că se impune un D Ex Rm.Vâlce – Găneasa!