Cristian Buican revine pentru a 16 oară în Biroul Permanent ca secretar al Camerei Deputaților

Parlamentarul vâlcean a fost ales marți dimineață din nou secretar al Camerei Deputaților, funcție pe care o ocupă de numai puțin de 15 sesiuni, aceasta fiind a 16.

Cel puțin după anul 2000, este singurul parlamentar vâlcean care ocupă pentru o asemenea perioadă lungă de timp, una din funcțiile cele mai importante în Parlamentul României.

Așadar luni spre marți au fost completate structurile de conducere ale Camerei Deputaților unde Ludovic Orban a fost ales președinte, vicepreședinți au fost aleși Marius Budăi și Alexandru Rafila de la PSD, Laurențiu Loreanu PNL și Cristina Prună USRPLUS.

Cei 4 secretari au fost aleși : Vasile Suciu PSD, Cristian Buican PNL, Oana Muraru USRPLUS și din partea minorităților Ovidiu Ganț.

Biroul permanent al Camerei Deputaţilor conduce şi controlează serviciile Camerei Deputaţilor.

Serviciile Camerei Deputaţilor desfăşoară următoarele activităţi principale:

  1. asigurarea condiţiilor pentru pregătirea şi desfăşurarea lucrărilor parlamentare;
  2. fundamentarea necesarului de resurse financiare, materiale şi umane şi utilizarea lor, potrivit legii;
  3. elaborarea propunerilor privind relaţiile cu autorităţile publice, organizaţiile interne şi internaţionale şi executarea aprobărilor, potrivit competenţelor;
  4. exercitarea controlului intern;
  5. administrarea bunurilor şi serviciilor auxiliare.

Activitatea serviciilor Camerei Deputaţilor privind pregătirea şi desfăşurarea lucrărilor parlamentare se realizează prin:

  1. pregătirea şi asigurarea condiţiilor pentru buna desfăşurare a şedinţelor Camerei Deputaţilor şi a celor două Camere, după caz;
  2. asigurarea asistenţei de specialitate privind dezbaterea proiectelor de lege în plenul Camerei Deputaţilor sau în plenul celor două Camere, după caz; procesarea sau întocmirea proiectelor de lege, respectiv a legilor pe baza textelor adoptate de plenul Camerei Deputaţilor sau de plenul celor două Camere, după caz; ţine evidenţa acestora;
  3. asigurarea asistenţei de specialitate pentru activitatea comisiilor parlamentare;
  4. asigurarea asistenţei de specialitate şi a activităţii de secretariat a Biroului permanent şi a Comitetului ordinii de zi.

One comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *