Cristian Buican: Până la finalul anului 2023, DN 7D va fi reabilitat cu fonduri europene
Președintele PNL Vâlcea, deputatul Cristian Buican precizează că ultimul drum național de pământ din România va cunoaștea asfaltul până la 31 decembrie 2023.
”Am fost împreună cu primarii din Țara Loviștei la guvern pentru a rezolva o situație care treneză de aproape 20 de ani, pentru a închide odiseea singurului drum național de pământ din România. Putem spune că avem o veste bună pentru cei aproximativ 5000 de locuitiori din cele 4 comune traversate de acest drum. Va fi asfaltat cu fonduri europene, până în 2023. Acest drum va fi transferat pe timpul implementării proiectului către ADI Țara Loviștei și reabilitarea lui se va face pe Ordonanța 101. Guvernul liberal va atrage fondurile europene pentru infrastructură, fonduri pe care PSD a fost incapabil să le atragă. Trebuie menționat faptul că trei drumuri județene care se află în prezent în execuție se realizează tot cu fonduri europene, pe care administrația liberală a județului a reușit să le atragă, atunci când PNL a condus pentru o perioadă legislativul local”, spune deputatul vâlcean.
Drumul Național 7D are o istorie zbuciumată. Acesta a fost până în 2003, drum județean care pornește din DN 7 (Câineni) și traversează Boișoara, Titești, Perișani, Sălătrucu(Argeș)
Președintele CJ din 2003 și omologul său din Argeș, în timpul guvernării lui Adrian Năstase au luat decizia să transfere acest drum de la nivel local la Ministerul Transporturilor. Este anul în care a fost înființată și comuna Titești. A fost mai mult o lovitură de imagine și o speranță dată oamenilor că acest drum va fi vreodată asfaltat
Din păcate, cu tot acest transfer, niciodată Ministerul Transporturilor nu a găsit fonduri pentru reabilitarea acestuia. Singurele intervenții asupra lui, au fost aproximativ 5 km de asfalt turnați în timpul mandatului de ministru al Transporturilor, al lui Ludovic Orban, pe teritoriul comunei Perișani și 600 de m de asfalt turnați de o obște în centrul comunei Titești.
În 2014, după ce Consiliul Județean Argeș a reușit să preia porțiunea sa de la Minister înapoi în patrimoniul propriu și Consiliul Județean Vâlcea a cerut același lucru. În schimb, exact în ziua când urma să fie votat transferul, un parlamentar vâlcean, Florinel Butnaru, a garantat că va găsi el fonduri pentru reabilitarea sa.
Din păcate, a fost doar o altă promisiune neconcretizată.
În 2017, Consiliul Județean Vâlcea a reluat demersurile transferului acestui drum de la Ministerul Transporturilor în patrimoniu, dar hotărârea de guvern nu a fost dată nici până în prezent
Nu rămâne decât să sperăm că demersurile lui Buican vor avea de această dată succes.
Mai trebuie spus, că dincolo de istoria prezentă a acestui drum care arată execrabil, DN 7D este cel mai vechi drum din Vâlcea, el asigurănd până în secolul al XIX-lea legătura Transilvaniei cu Bucureștiul. Este drumul roman din antichitate, este drumul pe care se spune că s-ar fi desfășurat lupta de la Posada, este drumul pe care au mers cruciații apusului spre Imperiul Bizantin și este drumul comercial al mărfurilor din Orient spre Occident. Este drumul care leaga de secole centrul Europei de zona Orientală. Asta până în momentul când s-a reușit străpunegerea Defileului Oltului și s-a executat actualul DN 7 (Valea Oltului). De atunci și până în prezent drumul național 7D a intrat în nepăsare.