Construcția tronsonului Boița-Cornet va dura 7 ani și va costa 1 miliard de euro
Cea mai așteptată autostradă a României bifează acum și ultimul lot rămas al nimănui. Șefii de la Drumuri au pornit deja procesul pentru căutarea unui constructor pentru cei aproape 30 de kilometri dintre Boița și Cornetu. Este ultimul tronson care intră în procedura de achiziție publică, toate celelalte fiind scoase deja la licitație, în evaluare, proiectare sau execuție. Este un tronson greu. Pe 50 la sută din traseu vor fi lucrări de artă: poduri, viaducte, tuneluri. Este al doilea lot a cărui construcție este estimată la circa un miliard de euro, scrie Digi 24.
Tronsonul care începe la Boița în județul Sibiu și ajunge la Cornetu, în județul Vâlcea, este unul foarte dificil.
Tronsonul care începe la Boița în județul Sibiu și ajunge la Cornetu, în județul Vâlcea, este unul foarte dificil.
„Are o lungime de circa 33 de kilometri. Este unul dintre loturile complexe ale acestei autostrăzi. Avem 50 de pasaje, viaducte și poduri, cel mai lung dintre viaducte va avea 760 de metri și vom avea și, de asemenea, 7 tuneluri”, a detaliat Mariana Ioniță, director general al CNAIR.
Compania de Drumuri a trimis deja toată documentația la Agenția Națională pentru Achiziții Publice și speră să primească cât mai repede OK-ul pentru a lansa licitația pentru proiectare și execuție.
Șefii de la Drumuri estimează că proiectarea celor circa 30 de kilometri dintre Boița și Cornetu va dura cel mult 2 ani, iar lucrările efective se vor întinde pe cel mult 5 ani și 4 luni.